تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

عملیاتی شدن الگوی جهانی مؤسسه مطالعات انرژی

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی از عملیاتی شدن الگوی جهانی مؤسسه مطالعات انرژی (IWEM) در این مؤسسه خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۲۷

عملیاتی شدن الگوی جهانی مؤسسه مطالعات انرژی

محمدصادق جوکار امروز (جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی بررسی تحولات ژئوپلیتیک بر بازار انرژی هم‌زمان با برگزاری نخستین روز بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: الگوی جهانی مؤسسه مطالعات انرژی الگویی درباره چشم‌انداز انرژی جهان است که در گذشته طرح اولیه آن در مؤسسه مطالعات انرژی مطرح شده بود اما در این دوره تلاش شد این الگو تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این الگو، جمهوری اسلامی ایران همانند اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و... چشم‌اندازی از رشد تقاضا، عرضه و قیمت در حوزه‌های مختلف انرژی خواهد داشت، تصریح کرد: این الگو در نخستین نسخه خود بر حوزه نفت تأکید کرده و توانسته است در سناریوهای مختلف تقاضا و عرضه منطقه‌ای و جهانی نفت را پیش‌بینی کند.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ادامه داد: این الگو از این منظر مهم است که می‌تواند به سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران برای صادرات نفت و تعیین بازارهای هدف کمک کنند، اینکه تقاضای نفت چه مقدار است و چشم‌انداز قیمت چگونه است.

جوکار با بیان اینکه کشورهایی مانند چین و ژاپن هم دارای چنین الگویی هستند، افزود: اگر کشوری دارای چنین الگویی نباشد ممکن است در آینده با مشکل روبه‌رو شود و در چارچوب آینده‌سازی دیگر کشورها قرار گیرد، زیرا بخشی از کارکرد این الگوی آینده‌سازی است.

وی با بیان اینکه نسخه نخست برای آسیا سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا (پاسفیک) انجام و ظرفیت صادراتی کشورهای عضو این سازمان بررسی شد، گفت: همچنین بررسی ظرفیت صادراتی آفریقا و آمریکای لاتین آغاز شده است.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز (جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) آغاز به‌کار کرد و دوشنبه (۲۶ اسفندماه) به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : انرژی انرژی اتمی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز