تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

نقش دانش‌بنیان‌ها در توسعه فرآیندهای پیچیده صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تولید محصولات ارزشمند و ایجاد ارزش افزوده صنعت پتروشیمی برای کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش را در توسعه و تکامل فرآیندهای پیچیده این صنعت خواهند داشت.
کد خبر: ۴۲۰۳۴

نقش دانش‌بنیان‌ها در توسعه فرآیندهای پیچیده صنعت پتروشیمی

مرتضی شاهمیرزایی در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اشاره و اظهار کرد: صنعت نفت و به‌ویژه صنعت پتروشیمی به‌عنوان یک صنعت پویا و پیشران اقتصاد کشور، نماد شعار امسال هستند.

وی به تولید محصولات ارزشمند از خوراک‌های گازی و مایع در صنعت پتروشیمی همسو با تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی اشاره و تصریح کرد: با توجه به فناوری‌های پیچیده صنعت پتروشیمی نسبت به دیگر صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش را در توسعه و تکامل فرآیندهای این صنعت خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار هلدینگ‌های پتروشیمی در نمایشگاه نفت امسال گفت: نمایشگاه نفت فرصت بسیار مطلوبی برای افزایش همکاری سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تکمیل زنجیره ارزش است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی سالانه حدود ۴.۵ درصد رشد خواهد داشت، در صورتی که افزایش تقاضای فرآورده‌های نفتی رو به کاهش است، ادامه داد: بنابراین باید محصولات نفت و گاز کشور را به سمت توسعه صنعت پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر هدایت کنیم.

وی با اشاره به رشد مطلوب صنعت پتروشیمی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده از ۹۰ میلیون تن کنونی به نزدیک ۲۰۰ میلیون تن در سال خواهد رسید و دو برابر خواهد شد و نقش تعیین‌کننده‌ای در جریان تحریم‌ها در ارزآوری برای کشور دارد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز