تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

اگر سند نقشه مهندسی فرهنگی فراموش شود وحدت حاصل نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد: اگر سند نقشه مهندسی فرهنگی را به فراموشی بسپاریم از دیدگاه نظری، به وحدت نخواهیم رسید.
کد خبر: ۴۲۰۴۱

اگر سند نقشه مهندسی فرهنگی فراموش شود وحدت حاصل نمی‌شود

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۲۴ اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد: توجه و حساسیت استاندار محترم فارس نسبت به مسائل فرهنگی یک الگوست که امید است این این مهم در همه عرصه‌های مدیریتی رشد روز افزون داشته باشد.

او به موضوع اربعین که در این نشست به عنوان یکی از دستورکارها مطرح شد هم اشاره و با بیان اینکه نقطه مهم اربعین در اذهان جهانی، موضوع مردمی بودن است و مسئولان نوع اقدامشان باید به گونه‌ای باشد که این را بیشتر جلوه دهند، اضافه کرد: هر گاه کاری به مردم واگذار شد، به خوبی پاسخ داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر لزوم تداوم امور اربعین به شکل مردمی، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین امسال از هر حرکت مردمی باید حمایت کنند.

اگر سند نقشه مهندسی فرهنگی فراموش شود وحدت حاصل نمی‌شود

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: اگر در برگزاری این مراسم، مدیریت نباشد آسیب‌هایی هم ایجاد می‌شود که مدیران باید برای جلوگیری از بروز آسیب و تشویق مردم اقدام کنند.

امام جمعه شیراز همچنین به موضوع کتابخانه‌ها و گسترش کتابخوانی در این نشست اشاره و بیان کرد: گوشه‌ای از کار اصلی کتابخانه‌ها مربوط به شهرداری است که باید برای کتابخانه مرکزی شیراز و پراکنش کتابخانه‌ها با همکاری شهرداری اقدام عملیاتی در دستور کار قرار گیرد تا کتابخانه جای امنی برای فرزندان مردم باشد.

آیت‌الله دژکام همچنین به موضوع زیست عفیفانه که زیر مجموعه سبک زندگی اسلامی در سند نقشه مهندسی فرهنگی قرار گرفته هم اشاره و عنوان کرد: باید یک وحدت در نگاه و اقدام در این باره داشته باشیم، چرا که اگر سند نقشه مهندسی را به فراموشی بسپاریم از دیدگاه نظری به وحدت نخواهیم رسید.

او گفت: اگر اینکه چگونه این وحدت نظری اتفاق بیفتد بنده برای شورای فرهنگ عمومی جایگاه قائل هستم ولاغیر.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: اینکه بخواهیم گام دومی عمل کرده باشیم اما مسیر صحیح منطقی را به هر دلیلی زیر پا بگذاریم، جالب نیست.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: باور مدیران به مسئله زیست عفیفانه خیلی مهم است؛ با موضوعی مواجه هستیم که گاهی خود مدیران تصمیمات را باور ندارند و وقتی این باور در مدیران وجود ندارد، در زیر مجموعه هم اثرگذار نیست.

او گفت: ۲۶ برنامه در سند نقشه مهندسی فرهنگی فارس نوشته شده که ابتدا باید باورها را در مدیران تقویت کرد و سپس اقدام و عمل متناسب با آن انجام شود.

امام جمعه شیراز خواستار طراحی و عملیاتی شدن کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی شد.

آیت‌الله دژکام همچنین خاطرنشان کرد: استدعای ویژه از استاندار فارس داریم که به تهران رفته و نامه و دستور رئیس جمهور در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی فارس به عنوان یک الگو در کشور را برای هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری به جد پیگیری کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : فارس استان فارس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز