تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
نویسنده هری پاتر به‌عنوان طراح:

انتشار نخستین طراحی‌های رولینگ از هری پاتر

نخستین نقاشی‌هایی که «جی. کی. رولینگ»‌ برای به تصویرکشیدن «هری پاتر»‌ خلق کرده بود منتشر خواهند شد.
کد خبر: ۴۲۰۹۴

این نقاشی‌ها در زمان چاپ کتاب در آن منتشر نشدند، اما اکنون به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد انتشار این کتاب در نسخه چاپ جدید به همراه داستان منتشر خواهند شد.

به نقل از گاردین، زمانی‌که «جی. ‌کی. رولینگ» کتاب «هری پاتر و سنگ جادو»‌ را نوشت،‌ شخصیت‌ها را فقط به‌واسطه کلمات خلق نکرد،‌ او برای این شخصیت‌ها تصویرگری هم کرد.

یکی از این نقاشی‌ها «هاگرید»، پروفسور «آلبوس دامبلدور»‌ و «پروفسور «مک‌گوناگل»‌ را در کنار یکدیگر به تصویر کشیده و پنج نقاشی کوچک نیز «خیابان دیاگون» را به نمایش گذاشته است.

تمامی این نقاشی‌ها نخستین احساسات «رولینگ» را نسبت به شخصیت‌هایی نشان می‌دهند که اکنون برای کودکان سراسر جهان شناخته‌شده هستند. تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» در سراسر جهان به فروش رسیده و به ۸۰ زبان جهان ترجمه شده است.

کتاب «هری‌ پاتر و سنگ جادو» ماه آینده به مناسبت سالگرد انتشار، به همراه طراحی‌های دهه ۹۰ رولینگو جلد مشهوری که در سال ۱۹۹۶ توسط توماس تیلر یک طراح تازه‌کار خلق شده است به چاپ می‌رسد.

تیلور که اکنون ۴۸ ساله است می‌گوید: «اغلب از من می‌پرسند آیا زیر فشار و استرس برای طراحی جلد نخستین نسخه کمر خم کرده‌ام؟... اما این سوال برای این به وجود می‌آید که این روزها به سختی می‌توان دورانی را تصور کرد که کسی هیچ اسمی از «هری پاتر» نشنیده باشد. من در سال ۱۹۹۶ دانشجوی رشته هنر بودم، به تازگی فارغ‌التحصیل شده بودم و برای پیدا کردن نخستین تجربه تصویرگری تلاش می‌کردم.»‌

نسخه جدید کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» به مدت یک سال برای فروش ارائه خواهد شد و شامل توضیح درباره رازی می‌شود که مدت‌ها ذهن علاقه‌مندان به این داستان را مشغول کرده است. زمانی که تیلور در سن ۲۳ سالگی برای طراحی انتخاب شد، از او خواسته شد  بر روی جلد پشتی کتاب تصویر یک جادوگر را طراحی کند.

 

تیلور می‌گوید:«برای خلق این جادوگر قصد داشته پدر به اصطلاح جادویی خودش را به تصویر بکشد، مردی به نام «رابرت» با کلاهی نوک‌تیز و یک پیپ بزرگ. به گفته این تصویرگر، سوالاتی همچون «این مرد کیست؟»‌،‌ «آیا رازی در این میان وجود دارد؟»، «آیا این سرنخی برای اتفاقی است که در کتاب‌های بعدی اتفاق خواهد افتاد؟‌» و «چه چیزی در جیب کت این جادوگر مرموز وجود دارد؟» در ذهن خوانندگان به وجود آمده بود.

تیلور ادامه می‌دهد:«با انتشار تصویر این جادوگر روی جلد کتاب فرضیات مختلفی به وجود آمد و موجی از نامه‌ها و ایمیل‌ها روانه «بلومزبری»‌ شد تا این‌که از او خواستند تصویر «آلبوس دامبلدور» را جایگزین این جادوگر کند.

تیلور‌ در پاسخ به این پرسش که«در جیب این جادوگر چه چیزی قرار داشت؟»، پاسخ می‎دهد:«فکر می‌کردم شاید یک جوجه تیغی باشد... شاید چیزی باشد که به آن نیاز داشته باشد. فکر نمی‌کردم این نقاشی به اثری مهم تبدیل شود که تمام زندگی تحت تاثیر آن باشم. فکر می‌کردم نخستین اثرم به طور کاملا فراموش شود.»

در ماه مارس امسال یک کتاب بسیار سالم از نخستین چاپ «هری‌ پاتر و سنگ جادو» در یک مزایده به قیمت ۶۹,۰۰۰ پوند فروخته شد. فقط ۵۰۰ نسخه از چاپ اول این کتاب در سال ۱۹۹۷ منتشر شد که ۳۰۰ نسخه از آن به کتابخانه‌ها و مدرسه‌ها ارسال شد و باقی به کتاب‌فروشی‌ها عرضه شدند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز