تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

اقدامات فرهنگی مترو در نمایشگاه کتاب

سید محمد نقیب، سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌‌آهن شهری تهران و حومه از برپایی غرفه مترو در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه گفت: با توجه به کاهش محدویت‌های مربوط به بیماری کرونا و برگزاری نمایشگاه کتاب، متروی تهران نیز حضوری فعال در این نمایشگاه دارد.
کد خبر: ۴۲۱۱۴

اقدامات فرهنگی مترو در نمایشگاه کتاب

محمد نقیب افزود: در کنار ارایه خدمات مسافری و جابجایی مسافران به محل برگزاری نمایشگاه، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری نیز برای علاقمندان به مطالعه و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی را در سطح ایستگاه‌های منتخب به خصوص ایستگاه‌های منتهی به محل نمایشگاه تدارک دیده است.

وی تصریح کرد: در بخش فضاسازی ایستگاه‌های مترو، پیشانی پله‌های ایستگاه‌های شهید بهشتی، مصلی امام خمینی (ره) و میدان حضرت ولی‌عصر(عج) با استفاده از طرح‌های گرافیکی شامل عطف کتاب‌های پر مخاطب فضاسازی محیطی شده است. سازه‌های بزرگ حجمی با طرح جلدکتاب نیز در خروجی دو ایستگاه‌ شهید بهشتی و مصلی امام خمینی(ره) نصب می‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌‌آهن شهری تهران و حومه بیان داشت: هم‌چنین به منظور اطلاع‌رسانی به مسافران در این سه ایستگاه و همه ایستگاه‌های تقاطعی کتیبه‌های مرتبط با نمایشگاه نصب شده و در معرض دید مسافران قرار گرفته است. هم‌چنین غرفه‌ای هم در محل نمایشگاه به منظور برگزاری مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان به خصوص کودکان برپا می‌شود.


وی به برگزاری دومین مسابقه عکاسی در مترو به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب نیز اشاره کرد و افزود: مسافران شهر زیرزمینی در زمان سفر با مترو می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود از مطالعه کتاب توسط همسفران خود عکس بگیرند و علاوه بر کمک به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، از جوایز این مسابقه برخوردار شوند.

سید محمد نقیب در پایان از اجرای مرحله سوم طرح فرهنگی "بخوان" با عنوان "بخوان ۳" خبر داد و گفت: منتخبی از کتاب سی نویسنده برتر در قالب کتیبه‌های فرهنگی طراحی و در داخل قطارهای مترو جهت مطالعه مسافران نصب می‌شود‌.

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از ۲۱ لغایت ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز