تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

خبر مهم برای افرادی که یارانه نگرفته اند

کارکنان این مؤسسه می‌گویند قبلا مردم تماس می‌گرفتند و درباره اینکه چطور پس از ازدواج یارانه‌شان را منتقل کنند، یا چطور برای فرزند جدیدشان یارانه بگیرند، سؤال می‌کردند حالا اما تمام تماس‌ها، اعتراض به واریز نشدن یارانه‌ها و حساب نکردنشان در دایره یارانه بگیران خلاصه می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۹۰

خبر مهم برای افرادی که یارانه نگرفته اند

در مرکز پاسخگویی به جامانده‌های یارانه تمام کارکنان آن از افراد دارای معلولیت هستند و ماجرای تماس گیرندگان را روایت می‌کنند.

«سلام، وقت‌بخیر، کد ۶۷۰هستم، بفرمایید.» این آغاز گفت‌وگوی اپراتور مرکز پاسخگوی سامانه ۶۳۶۹ است با یکی از جاماندگان یارانه‌های افزایش‌یافته دولت. یک نفر از آن سوی خط فریاد می‌کشد که حقوق ماهانه‌اش کمتر از ۳میلیون تومان است اما یارانه برای او واریز نشده.

«کد ۶۷۰» به پشتی ویلچرش تکیه می‌دهد و سعی می‌کند پاسخ آرامی به تماس‌گیرنده عصبانی بدهد. تماس‌گیرنده نمی‌داند کد ۶۷۰، زن جوان ۲۴ساله دارای معلولیت جسمی - حرکتی است و حالا روی ویلچر نشسته و جوابش را می‌دهد. تمام اپراتورهای مؤسسه «نیکوکاری رعد»، دارای معلولیت جسمی - حرکتی‌اند؛ مؤسسه‌ای که به‌عنوان پشتیبان و مشاوره‌های مردمی در بخش یارانه‌ها انتخاب شده‌ است. در اتاق‌های مؤسسه، کاربرها روی ویلچرهایشان پشت سیستم‌های کامپیوتری نشسته و پاسخ افرادی را می‌دهند که گاهی عصبانی و گاهی هم نگران از واریز نشدن یارانه‌های جدید هستند.

به‌گفته خودشان در برخی تماس‌ها، مردم به آنها ناسزا می‌گویند و گاهی توهین می‌کنند. بعضی هم از همان ‌شروع مکالمه از غصه‌ها و مشکلات‌شان می‌گویند. وظیفه آنها اما راهنمایی مردم برای پیگیری و ثبت شکایت‌هایشان است.  

به‌گفته «علیرضا آتشک»، مدیرعامل این مؤسسه، در ۲هفته گذشته که ماجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها مطرح شده تماس‌های مردمی به‌شدت بالا رفته: «روزانه ۴۰هزار تماس از طریق سامانه ۶۳۶۹ در سه شیفت کاری پاسخ داده می‌شود.

در کنار آن هم سامانه ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ وجود دارد که همزمان می‌تواند ۲هزار تماس را با گرفتن کد ملی و شماره موبایل پاسخ دهد. بیشترین تماس‌ها اعتراض به دهک‌های معیشتی است. ۳۰سؤال یارانه‌ای استخراج شده که اپراتورها به آن پاسخ می‌دهند.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز