تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

مصرف روزانه نوشابه چه بلایی سر بدن می آورد؟

با گرم شدن هوا و روزه داری در هوای گرم تمایل به نوشیدنی شیرین، خنک و گازدار هم افزایش می‌یابد، اما نباید فراموش کنیم که نوشابه گازدار مضرات فراوانی دارد.
کد خبر: ۴۲۲۶۸

مصرف روزانه نوشابه چه بلایی سر بدن می آورد؟

 امروزه تقریباً می‌توان گفت که اغلب افراد نوشابه مصرف می‌کنند، اما اگر مضرات و عوارض جبران ناپذیر نوشابه را بدانند شاید از نوشیدن نوشابه پشیمان شوند. مطالعات متعددی تأثیرات منفی نوشابه را روی وزن، دندان نشان داده‌اند، با این حال نوشیدن نوشابه خطرات زیادی دارد، طبق گفته ارومانیتور، میانگین افراد در ایالات متحده بیش از ۱۲۶ گرم شکر روزانه مصرف می‌کنند، این برابر با ۲/۲۵ قاشق سوپ خوری، یا معادل نوشیدن کمی بیش از ۱۲ اونس نوشابه است.

یک قوطی نوشابه حاوی ۱۰ قاشق شکر

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که هر روز بیشتر از شش قاشق چایخوری شکر مصرف نکنید، در حالی که در یک قوطی نوشابه تقریباً ۱۰ قاشق چایخوری شکر وجود دارد پس نوشیدن فقط یک نوشابه در روز می‌تواند برای ما کاملاً مضر باشد.

تحقیقات حاکی از آن است افرادی که روزانه یک یا دو قوطی نوشیدنی‌های قندی می‌نوشند، ۲۶ درصد بیشتر احتمال ابتلاء به دیابت نوع دو را دارند. مطابق تحقیقات و گزارشات ارائه شده ۱۸۴ هزار مرگ و میر جهانی در هر سال به دلیل مصرف نوشیدنی‌های شیرین اتفاق می‌افتد.

نوشابه به محض ورود برای بدن ما تهدیدآمیز است و بخش‌های بدن را تحریک می‌کند، فسفریک اسید موجود در این نوشیدنی که باعث ایجاد شیرینی می‌شود سبب کاهش نوشیدن آب و کم آب شدن بدن خواهد شد که این مورد از کوچک‌ترین عوارض نوشیدن نوشابه است.

با اینکه مصرف نوشابه در بسیاری از کشورها رو به کاهش است، متأسفانه مصرف نوشابه‌های گازدار به طور فزاینده در میان مردم دنیا به خصوص ایرانیان که رکورددار مصرف این ماده هستند رواج پیدا کرده است. متأسفانه مصرف نوشابه‌های گازدار به طور فزاینده در میان مردم دنیا به خصوص ایرانیان که رکورددار مصرف این ماده هستند رواج پیدا کرده است.

هر ایرانی چهار برابر میانگین جهانی نوشابه مصرف می‌کند

به طور متوسط ایرانی‌ها حدود ۴۲ لیتر نوشابه در سال را می‌نوشند که این آماری عجیب و وحشتناک است، وحشتناک بودن این آمار در جایی روشن می‌شود که بدانیم مصرف متوسط نوشابه در جهان حدود ۱۰ لیتر است و هر ایرانی به طور متوسط چهار برابر میانگین جهانی نوشابه مصرف می‌کند. برخی افراد پا را فراتر از نوشیدن به صورت تفریحی گذاشته و بیشتر از آب نوشابه می‌خورند و برخی حتی آب را به طور کامل کنار گذاشته و فقط نوشابه می‌نوشند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نوشیدنی نوشابه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز