تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
هواشناسی:

توده جدید گرد و خاک در راه است

چهارشنبه و پنج‌شنبه (۴ و ۵ خرداد) در استان‌های ساحلی خزر بارش باران رخ خواهد داد و خلیج فارس نیز امروز مواج است.
کد خبر: ۴۲۲۷۱

توده جدید گرد و خاک در راه است

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در روز یکشنبه (اول خرداد) در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲ و ۳ خرداد) نیز در نوار شمالی کشور افزایش دما رخ خواهد داد. این افزایش دما در شمال شرق بین ۸ تا ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

در روز یکشنبه در برخی نقاط شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در منطقه زابل طوفان گردوخاک رخ خواهد داد.

از بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه با شکل‌گیری‌ توده گرد و خاک روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه (۴ خرداد) کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و دریای خزر در این روز مواج خواهد بود. همچنین در روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه در شمال غرب این وضعیت رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنج‌شنبه (۴ و ۵ خرداد) نیز در استان‌های ساحلی خزر بارش باران رخ خواهد داد و خلیج فارس نیز امروز مواج است.

همچنین براساس اعلام این سازمان، آسمان تهران فردا (۲ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه (۳ خرداد) قسمتی ابری‌ و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هواشناسی آب و هوا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز