تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
ریسی:

انتقام از خون شهید صیاد خدایی حتمی است

رئیس جمهور با بیان اینکه انتقام از خون شهید «صیاد خدایی» حتمی است،گفت: بدون تردید دست استکبار جهانی در این ترور دیده می شود.
کد خبر: ۴۲۲۷۵

انتقام از خون شهید صیاد خدایی حتمی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) پیش از عزیمت به عمان طی سخنانی در رابطه با اهداف این سفر، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سرهنگ صیاد خدایی به خانواده وی و سپاه پاسداران اسلامی، اظهار داشت: برای او علو درجات را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم. بدون تردید در این جنایت دست استکبار جهانی و کسانی که از مدافعان حریم و حرم شکست خوردند دیده می‌شود که به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند.

وی افزود: بر پیگیری جدی این جنایت از سوی مسئولان امنیتی تاکید دارم و تردید ندارم انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از دست جنایتکاران حتمی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفر عمان با دعوت هیثم بن طارق سلطان محترم عمان انجام می‌شود، بیان کرد: روابط خوبی میان ما و کشور عمان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه وجود دارد. روابط سیاسی و تجاری میان کشور ایران و عمان وجود دارد از این رو، این سطح از روابط برای هیچ کدام از دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

رئیسی تصریح کرد: روابط تجاری میان دو کشور حتماً می‌تواند توسعه پیدا کند. در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط بیشتری تعریف کنیم. در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف اداری تفاهم‌نامه هایی میان دو کشور به امضا خواهد رسید و به دنبال آن اجراییات پیگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: این سفر در راستای توسعه سیاست همسایگی میان ما و کشورهای همسایه بسیار اهمیت دارد و روابط دوجانبه و توسعه آن در این مذاکرات مورد بحث است و روابط منطقه‌ای مورد گفتگو خواهد بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: نکته محوری در منطقه آن است که همکاری و گفتگوی بین کشورهای منطقه می‌تواند امنیت ساز باشد و حتماً حضور نیروهای خارجی و بیگانه در این منطقه به هیچ وجه امنیت ساز نیست و می‌توان. امنیت منطقه را مورد تهدید قرار دهد.

رئیسی گفت: مواضع و نکات مشترکی میان ما و عمان وجود دارد که در این گفتگوها حتماً پیرامون آنها بحث خواهد شد و امیدوار هستیم سیاست‌های دولت برای ارتباط با کشورهای دوست و همسایه توسعه پیدا کند و گامی در جهت روابط خوب با همسایگان باشد و استمرار داشته باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رییس جمهور رییسی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز