تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

توسعه یک میدان مشترک نفتی با همکاری ایران و عمان

وزیر نفت از توافق برای تشکیل کمیته فنی و توسعه یکپارچه میدان مشترک هنگام در جریان سفر به کشور عمان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۷۷

توسعه یک میدان مشترک نفتی با همکاری ایران و عمان

شب گذشته جواد اوجی، وزیر نفت کشورمان با وزیر امور خارجه عمان در مسقط دیدار و رایزنی کرد.

در دیدار وزیر نفت با "سید بدر البوسعیدی"، وزیر خارجه عمان، طرفین در خصوص همکاری دو کشور در زمینه انرژی رایزنی و گفت‌وگو کردند. وزیر نفت در جریان سفر خود به مسقط همچنین با رئیس سازمان سرمایه گذاری عمان دیدار کرد. وی روز قبل از آن نیز با محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت عمان دیدار و رایزنی کرده است.

جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص دستاوردهای مذاکره با مقامهای عمان در جریان سفر به این کشور اظهار کرد: در مذاکرات انجام‌شده با مقام‌های عمان از جمله محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت عمان درباره همکاری درباره موضوعات مختلف اقتصادی و به‌خصوص همکاری در بخش انرژی توافق‌هایی انجام شد.

وی تصریح کرد: به‌عنوان محور اول توافق شد برای توسعه فازهای بعدی میدان نفتی هنگام که تنها میدان مشترک دو کشور است یک کمیته فنی مشترک تشکیل شود تا در قالب کارگروهی مشترک و تیم مشترک، این میدان به صورت یکپارچه توسعه داده شود.

وزیر نفت با بیان اینکه بهره‌برداری یکپارچه که در منطقه ما بی‌سابقه است بر خلاف بهره‌برداری رقابتی سبب می‌شود مخزن میدان مشترک آسیب نبیند و برداشت از مخزن به صورت صیانتی اتفاق بیفتد و بیشترین بهره از توسعه میدان نصیب دو کشور شود، یادآور شد: محور دوم همکاری ایران و عمان که درباره آن توافق شد صدور خدمات فنی مهندسی بود.

اوجی تصریح کرد: با توجه به منابع نفتی و گازی عمان و همینطور با توجه به توانمندی پیمانکاران و سازندگان ایرانی زمینه و ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی ایران در بخش نفت و گاز به این کشور وجود دارد و توافق شد در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، پتروپالایشگاه‌ها و تأسیسات گازی از توانمندی شرکت‌های ایرانی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا به دعوت وزارت نفت ایران به‌زودی یک هیئت عالیرتبه فنی از عمان برای بازدید از تأسیسات نفتی و گازی ایران و آشنایی با توانمندی سازندگان و پیمانکاران و شرکت‌های دانش‌بنیان به ایران سفر خواهند کرد، اظهار کرد: تجارت و صادرات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نیز محور سومی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و توافق‌های خوبی روی آنها انجام شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز