تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

واکنش مهدوی‌کیا به شایعه جانشینی گل‌محمدی

مهدی مهدوی‌کیا هم‌اکنون سرمربی تیم ملی امید است و این چند روز مدام گفته می‌شد ممکن است ضمن فسخ قراردادش، هدایت قرمزها را برعهده بگیرد.
کد خبر: ۴۲۲۸۰

واکنش مهدوی‌کیا به شایعه جانشینی گل‌محمدی

این اواخر همزمان با افت نتایج پرسپولیس، شایعات زیادی در مورد برکناری یحیی گل‌محمدی به گوش می‌رسید. برخی می‌گفتند (و هنوز می‌گویند) ممکن است یحیی در پایان فصل به همکاری‌اش با سرخپوشان پایان بدهد. در این شرایط طبیعتا بازار گمانه‌زنی در مورد جانشین احتمالی او هم داغ است. از گزینه همیشه جذاب خارجی که بگذریم، بین مربیان ایرانی پرتکرارترین اسمی که به گوش می‌رسید، مهدی مهدوی‌کیا بود. اسطوره سرخ‌ها هم‌اکنون سرمربی تیم ملی امید است و این چند روز مدام گفته می‌شد ممکن است ضمن فسخ قراردادش، هدایت قرمزها را برعهده بگیرد. مهدوی‌کیا اما در تازه‌ترین مصاحبه‌اش پیش از اردوی عراق، به صراحت این شایعه را تکذیب کرد: «از بعضی خبرهایی که می‌شنوم تعجب می‌کنم. من با تیم ملی امید قرارداد دارم و نسبت به آن متعهد هستم. آدمی هم نیستم که کارم را نیمه‌تمام رها کنم. ضمنا به این تیم خیلی امیدوارم.» به این ترتیب سایه بزرگ‌ترین آلترناتیو یحیی از سر او کنار رفت، البته شاید با چاشنی طعنه‌ای دردناک علیه خود گل‌محمدی.

برخلاف یحیی

مهدوی‌کیا در حالی از پایبندی خود به تعهداتش سخن گفته که یحیی گل‌محمدی طی هر دو نوبت حضورش روی نیمکت پرسپولیس این نکته کلیدی را نادیده گرفت. او اوایل لیگ دوازدهم درحالی‌که سرمربی صبای قم بود، قلب‌دردش را بهانه کرد، به تهران آمد و در پرسپولیس دستیار مانوئل ژوزه شد. بعد از مدتی هم در میانه بدگمانی‌های مربی پرتغالی نسبت به گل‌محمدی، رویانیان ژوزه را اخراج کرد و خود یحیی را به جایش نشاند. به این ترتیب گل‌محمدی نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم هدایت قرمزها را بر عهده داشت و این تیم را تا فینال جام حذفی پیش برد، هرچند شکست در بازی نهایی و مخصوصا تراژدی خداحافظی غریبانه مهدوی‌کیا، تیر خلاص را به نخستین دوره حضور یحیی در پرسپولیس زد. گل‌محمدی در نوبت دوم هم به همین شکل به نیمکت پرسپولیس رسید. او نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم سرمربی پدیده مشهد بود، اما در پی اجرای پروژه عبور از گابریل کالدرون از سوی محمدحسن انصاری‌فرد، یحیی هم طی یک انتقال جنجالی به پرسپولیس آمد. صدور رضایتنامه او از طرف باشگاه مشهدی یک فرایند بسیار پردردسر بود و جالب اینجاست که هنوز هم هزینه‌اش پرداخت نشده است. بنابراین شاید بتوان جمله مهدوی‌کیا در مورد پایبندی به تعهدش در قبال تیم امید را کنایه‌ای خواسته یا ناخواسته به سرمربی فعلی سرخپوشان دانست.

تا لیگ ۲۴ خارج از دسترس

درصورتی که مهدوی‌کیا به آنچه گفته عمل کند و اتفاق خاصی هم برایش رخ ندهد، این مربی احتمالا تا شروع لیگ بیست‌وچهارم در دسترس پرسپولیسی‌ها نخواهد بود. برخلاف تصور برخی‌ها، مسابقاتی که تا چند روز دیگر در ازبکستان برگزار می‌شود، هیچ ربطی به المپیک ندارد و صرفا یک دوره بازی قاره‌ای است. مسابقات انتخابی جام‌ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال قرار است پاییز همین امسال برگزار شود. انتظار می‌رود تیم ملی از گروهش صعود کند و به مرحله نهایی جام‌ملت‌ها برسد. در این صورت شاگردان مهدوی‌کیا زمستان سال ۱۴۰۲ باید به مصاف رقبا بروند. این همان تورنمنتی است که ۳ تیم اولش به‌طور مستقیم راهی المپیک خواهند شد؛ فاز آخر ماموریت کیا و بچه‌ها که تا میانه‌های لیگ بیست‌وسوم به طول خواهد انجامید. اگر نزدیک به نیم‌قرن طلسم فوتبال ایران هم بشکند و ما به المپیک ۲۰۲۴ پاریس برویم، قاعدتا مهدوی‌کیا در آن تورنمنت هم هدایت تیم کشورمان را بر عهده خواهد داشت. المپیک پاریس مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، یعنی تقریبا همان زمانی که لیگ بیست‌وچهارم آغاز می‌شود. بنابراین مصاحبه اخیر کیا، به‌منزله یک خداحافظی طولانی با نیمکت پرسپولیس است. هرچند شاید خیلی از هواداران هم ترجیح بدهند او به کارش برسد و در زمان مناسب، به‌عنوان سرمایه‌ای باتجربه هدایت تیم را برعهده بگیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز