تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

گرانی بی سابقه قیمت بستنی در بازار

شریف زاده گفت: افزایش قیمت لبنیات بر افزایش قیمت آبمیوه‌ها اثر کمتری دارد، قیمت انواع آبمیوه بر اساس محاسبات صورت گرفته تنها ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۲۸۵

گرانی بی سابقه قیمت بستنی در بازار

 رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت آبمیوه و بستنی به‌دلیل افزایش قیمت محصولات لبنی خبرداد.

سعید شریف زاده گفت: قیمت بستنی سنتی ساده با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی به کیلویی ۶۰ هزار تومان رسیده است.

او گفت: به دلیل افزایش قیمت شیر و خامه که در صنف ما محصولات پایه هستند، قیمت آبمیوه و بستنی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد گفت: پایه بستنی در صنف ما بستنی سنتی ساده است. تا قبل از افزایش قیمت محصولات لبنی بستنی ساده سنتی کیلویی ۴۰ تا ۵۰ تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت بستنی سنتی ساده با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی به کیلویی ۶۰ هزار تومان رسیده است.

شریف زاده گفت: افزایش قیمت لبنیات بر افزایش قیمت آبمیوه‌ها اثر کمتری دارد، قیمت انواع آبمیوه بر اساس محاسبات صورت گرفته تنها ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

او گفت: در کافی شاپ‌ها نوشیدنی‌ها اکثرا بر پایه قهوه است، تنها محصولاتی که پایه آن‌ها بر اساس لبنیات مانند شیر و خامه است افزایش حداقل ۲۰ درصدی خواهد داشت، این افزایش قیمت از هفته گذشته شروع شد و محصولات در نرخ نامه‌ها حداقل ۱۰ و حداکثر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت دارد.


رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد گفت: اتحادیه ما در گروه سوم نرخ گذاری کالا و خدمات (بند ج) قرار داشته و واحدهای صنفی بر اساس هزینه تمام شده محصول مانند میزان اجاره، مزد کارگر، حمل و نقل این اجازه را دارند تا نرخ محصولات را مشخص و به فروش برسانند، ولی در عمل این نرخ‌ها با نظارت اتحادیه مشخص می‌شود، نرخ‌های پیشنهادی برای هر واحد صنفی در اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد در ابتدا بررسی و سپس تایید می‌شوند.

شریف زاده گفت: واحدهای صنفی اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد در هزینه‌های خود با هم اختلافاتی دارند و این مورد به کیفیت ارئه خدمات، کیفیت محصول و هزینه‌های آن واحد صنفی برمی‌گردد، ولی به طور کلی نباید قیمت آبمیوه و بستنی بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد در واحدهای صنف افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بستنی قیمت بستنی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز