تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

عامل انفجار روز گذشته کابل مشخص شد

گروه تروریستی داعش اعلام کرد حمله روز گذشته در نزدیکی هتل استقلال، محل برگزاری مراسم سالگرد درگذشت ملااختر منصور، رییس سابق طالبان توسط این گروه صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۲۲۹۰

عامل انفجار روز گذشته کابل مشخص شد

گروه تروریستی داعش امروز فردی به نام "شهرام موحد" را به عنوان عامل آن اقدام تروریستی معرفی و اعلام کرد که او در ایست‌بازرسی طالبان خود را منفجر کرده است.

رسانه های افغانستان دیروز از کابل گزارش داده بودند که وقوع انفجار در نزدیکی محل برگزاری مراسم ششمین سالگرد ترور ملا اخترمحمد منصور، رهبر پیشین طالبان چند تن را به کام مرگ برده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، بعد از ظهر یک شنبه (۱ خرداد) مراسم بزرگداشت و ششمین سالگرد ترور ملا اخترمحمد منصور، رهبر پیشین طالبان در هتل استقلال در جاده فرودگاه کابل در حال برگزاری بود که به گفته شاهدان عینی، انفجاری در نزدیکی این هتل رخ داده است.

انفجار حوالی ساعت ۳:۱۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی رخ داده بود و خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل با تأیید خبر آن انفجار در حوزه پانزدهم شهر کابل، گفته بود که بر اساس اطلاعات اولیه یک نفر در آن حادثه زخمی شده بود اما سخنگوی وزارت کشور طالبان گفته بود که فقط ۳ نفر در آن حادثه زخمی شدند.

با این وجود یکی از شاهدان آن حادثه به رسانه‌ها گفته بود که دیده است نیروهای امنیتی پیکر ۳ قربانی حادثه را جا به جا می کردند.

در مراسم دیروز مقام‌های بلندپایه دولت طالبان حضور داشتند و در مورد شخصیت ملا اخترمحمد منصور و همچنین سیاست‌ها و رویکردهای این دولت صحبت کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : انفجار کابل
ارسال نظر

آخرین اخبار روز