تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

وزیر اقتصاد آلمان: تحریم نفتی روسیه باید اجرا شود

رابرت هابک گفت: آلمان خواستار نادیده گرفتن مشارکت مجارستان به منظور پیشبرد سریع طرح ممنوعیت واردات انرژی از روسیه است.
کد خبر: ۴۲۲۹۸

 وزیر اقتصاد آلمان: تحریم نفتی روسیه باید اجرا شود

هابک در مصاحبه ای رادیویی افزود، از این که اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته درباره تحریم نفتی روسیه به توافق برسد ناامید شده است.

وی افزود: آلمان خواستار نادیده گرفتن مشارکت مجارستان به منظور پیشبرد سریع طرح ممنوعیت واردات انرژی از روسیه است.

هابک در آستانه مذاکراتش با رهبران سیاسی و صنعتی در مصاحبه با رادیو دویچلند فونک در مجمع جهانی اقتصادی داووس گفت: اگر رئیس کمیسیون اروپا بگوید که ما ۲۶ کشور بدون مجارستان روسیه را تحریم می کنیم من همواره از آن حمایت خواهم کرد. اما این نکته را هنوز از اتحادیه اروپا نشنیده ام.

در بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، مجارستان منتقد آشکار طرح تحریم نفتی روسیه است.

به گزارش ایرنا، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفته تحریم های روسیه غیرمنطقی هستند.

پیشتر تارنمای شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مقامات دولتی آلمان گزارش داده بود: این کشور قصد دارد حتی بدون توجه به توافق بر سر تحریم های اتحادیه اروپا، تا پایان سال جاری میلادی واردات نفت از روسیه را متوقف می کند.


مقاماتی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند: تلاش ها برای امضای توافقاتی درباره تامین کنندگان جایگزین نفت روسیه در برلین در حال پیشرفت است و دولت مطمئن است که می تواند مشکلات لجستیک باقی مانده را در شش یا هفت ماه آینده حل کند.

اتحادیه اروپا پیشنهاد ممنوعیت نفت خام روسیه در شش ماه آینده و ممنوعیت سوخت تصفیه شده تا اوایل ماه ژانویه را داده است. اما مجارستان و اسلواکی تا پایان سال ۲۰۲۴ اجازه دارند این روند را اجرا کنند و جمهوری چک نیز فرصت دارد تا سال ۲۰۲۴ این ممنوعیت را اعمال کند. هر سه کشور بشدت به نفت روسیه متکی هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : تحریم نفت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز