تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

توسعه یکپارچه میدان مشترک هنگام و صادرات خدمات فنی مهندسی به عمان

وزیر نفت از توافق برای تشکیل کمیته فنی و توسعه یکپارچه میدان مشترک هنگام در جریان سفر به کشور عمان خبر داد
کد خبر: ۴۲۳۰۱

توسعه یکپارچه میدان مشترک هنگام و صادرات خدمات فنی مهندسی به عمان

درباره دستاوردهای مذاکره با مقام‌های عمان در جریان سفر به این کشور اظهار کرد: در مذاکرات انجام‌شده با مقام‌های عمان از جمله محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت عمان درباره همکاری در زمینه موضوعات مختلف اقتصادی و به‌خصوص همکاری در بخش انرژی توافق‌هایی انجام شد.

وی تصریح کرد: به‌عنوان محور اول توافق شد برای توسعه فازهای بعدی میدان نفتی هنگام که تنها میدان مشترک دو کشور است کمیته‌ای فنی مشترک تشکیل شود تا در قالب کارگروهی مشترک و تیم مشترک، این میدان به‌صورت یکپارچه توسعه داده شود.

وزیر نفت با بیان اینکه بهره‌برداری یکپارچه که در منطقه ما بی‌سابقه است برخلاف بهره‌برداری رقابتی سبب می‌شود مخزن میدان مشترک آسیب نبیند و برداشت از مخزن به‌صورت صیانتی اتفاق بیفتد و بیشترین بهره از توسعه میدان نصیب دو کشور شود، یادآور شد: محور دوم همکاری ایران و عمان که درباره آن توافق شد صدور خدمات فنی مهندسی بود.

اوجی تصریح کرد: با توجه به منابع نفتی و گازی عمان و همین‌طور توانمندی پیمانکاران و سازندگان ایرانی زمینه و ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی ایران در بخش نفت و گاز به این کشور وجود دارد و توافق شد در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، پتروپالایشگاه‌ها و تأسیسات گازی از توانمندی شرکت‌های ایرانی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا به دعوت وزارت نفت ایران به‌زودی یک هیئت عالیرتبه فنی از عمان برای بازدید از تأسیسات نفتی و گازی ایران و آشنایی با توانمندی سازندگان و پیمانکاران و شرکت‌های دانش‌بنیان به ایران سفر خواهند کرد، گفت: تجارت و صادرات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نیز محور سومی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و توافق‌های خوبی روی آنها انجام شد.

جواد اوجی صبح روز جمعه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) تهران را به مقصد عمان ترک کرد و در این سفر با همتای عمانی خود درباره توسعه همکاری ایران و عمان در بخش‌های مختلف انرژی و پروژه‌های مشترک به گفت‌وگو پرداخت.

سفر جواد اوجی به کشور عمان به‌منظور توسعه دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم و برداشتن گام‌هایی استوار و بلند در ادامه سفرهای پیشین او در چند ماه گذشته است.

گفتنی است به‌منظور ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیئتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز همسو با تداوم دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به‌دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل‌سعید» سلطان عمان، امروز (دوشنبه، دوم خردادماه) در رأس هیئتی بلندپایه عازم مسقط پایتخت این کشور شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نفت نفت خام
ارسال نظر

آخرین اخبار روز