تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

بدقولی وزارت صمت در اعلام نتایج قرعه‌ کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

کد خبر: ۴۲۳۱۸

قرار بود نتایج نخستین دوره فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد اعلام شود که با این حال تاکنون خبری از اعلام نتایج نیست.

 قرعه کشی نخستین دوره فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی sale.iranecar.com روز دوشنبه 9 خرداد 1401 انجام شد و قرار بود روز گذشته 10 خرداد ساعت 9 صبح برندگان این دوره اعلام شود که این اتفاق صورت نگرفت و وزارت صنعت علت این امر را «انجام استعلامات و صحت‌ سنجی روندها به‌ منظور تخصیص دقیق و عادلانه خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف‌ کننده به متقاضیان» اعلام کرد و قرار شد امروز چهارشنبه 11 خرداد ماه اسامی منتخبان بر روی همین سامانه منتشر شود که با این حال تاکنون خبری از اعلام نتایج نیست و در سامانه جمله «متقاضیان می توانند بزودی نتایج را از طریق همین سامانه مشاهده کنند.» درج شده است.

سامانه یگپارچه تخصیص خودرو

به گزارش معاصر، با توجه به اینکه حدود یک هفته بیشتر است که مهلت ثبت نام پایان یافته است، چرا تا کنون نتایج اعلام نشده است در صورتی که پیش تر در طرح‌ های خود خودروسازان، یک روز پس از اتمام مهلت ثبت‌ نام احراز هویت‌ ها و قرعه‌ کشی‌ ها انجام می‌ شد.

این در حالیست که تعداد بسیاری از متقاضیان پیگیر این موضوع هستند و دو روز است که چشم انتظار هستند تا شانس خود را در مرحله جدید خرید و فروش خودرو بیازمایند با این شرایط این سوال پیش می‌آید که چرا وزارت صمت قبل از اعلام زمان نتایج قرعه کشی به کسب استعلامات فکر نکرده بود تا نتایج در موعد مقرر اعلام شود؟ یا اگر به زمان بیشتری برای انجام استعلامات و صحت‌ سنجی احتیاج داشت چرا زودتر برنامه ریزی نکردند.

متاسفانه تاکنون تکلیف نخستین قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و بهتر است وزارت صمت به طور مشخص دلیل این تاخیر را اعلام کند تا اصلی‌ترین هدف این نوع ثبت نام یعنی شفافیت، خدشه دار نشود.

گفتنی است؛ در این طرح 176 هزار و 911 دستگاه خودرو در قالب 115 طرح  فروش در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، درحالی است که وزارت صمت وعده داده بود که در هر طرح فروش، 200 تا 300 هزار محصول عرضه می‌شود؛ با این حال حدود 23 هزار خودرو کمتر در این طرح عرضه شده است.

همچنین چهار میلیون و 157 هزار و سیصد و پنجاه و دو نفر متقاضی خرید خودرو ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه میلیون و 878 هزار و سیصد و یک نفر در طرح عادی و 297 هزار و 51 نفر نیز در طرح حمایت از خانواده و جوانی ثبت‌نام کردند و پیش‌ بینی شده است که شانس برنده شدن افراد عادی یک به 44 باشد.

بیشتر بخوانید:

تنها 3 روز تا پایان ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو/ چگونه از وضعیت قرعه کشی و دریافت کد رهگیری مطلع شویم؟

آغاز ثبت‌ نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو/ نحوه ثبت نام در سامانه sale.iranecar.com

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فعال شد/ امکان ثبت‌ نام خودروها در سامانه از ۲۷ اردیبهشت

انتهای پیام
منبع: موج
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز