تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

اعتراف اندیشکده آمریکایی به شکست تحریم ایران/قیمت بالای بنزین بایدن را تحت فشار قرار داده است

اندیشکده آمریکایی اعتراف کرد تحریم های آمریکا علیه ایران شکست خورده و افزایش درآمدهای نفتی ایران با وجود تحریم ها گویای این واقعیت است از سوی دیگر قیمت بالای بنزین بایدن را تحت فشار قرار داده و به دنبال اعمال فشار علیه ایران نیست.
کد خبر: ۴۲۳۵۰

اندیشکده شورای آتلانتیک در جدیدترین گزارش اعلام کرده است که مفهوم «فشار حداکثری» دوران ترامپ، در دنیایی که کمبود نفت وجود دارد و دولت‌ها به دنبال دور زدن تحریم‌هاهستند دیگر هیچ کاربردی ندارد.

*افزایش روز به روز درآمدهای نفتی ایران دلیلی بر شکست تحریم های آمریکا

در این گزارش بااشاره به بی تاثیری تحریم ها علیه ایران آمده است؛  درآمدهای ایران از صادرات نفت با وجود تحریم های کنونی روز به روز افزایش می یابد که گویای این واقعیت است تحریم های آمریکا علیه ایران بی تاثیر بوده است.

*ایران در دور زدن تحریم ها مهارت دارد/ قیمت بالای بنزین بایدن را تحت فشار قرارده 

در گزارش شورای آتلانتیک اشاره می شود که ایران نه تنها در دور زدن تحریم‌ها مهارت دارد، بلکه جنگ اوکراین «ائتلاف تحریم‌شدگان» از جمله روسیه و چین را که مایل به سرپیچی از تهدیدات آمریکا هستند، نیز بیشتر کرده است.این در شرایطی است که دولت بایدن نیز با توجه به قیمت بالای بنزین تمایلی به اعمال فشار بیشتر علیه ایران را ندارد.

*کشورهای عربی نمی خواهند خود را درگیر چالش با ایران  بکنند

این گزارش می نویسد، همسایگان عرب ایران در آن سوی خلیج فارس نیز نمی خواهند خود را درگیر ایران کنند و به نظر می رسد که آنها تمایلی به اجرای تحریم علیه ایران ندارند.

موضع عدم ورود به چالش با ایران در بین کشورهای عربی در زمان ترامپ هم وجود داشت، موضعی که منجر به انتقاد آشکار دولت ترامپ از کشورهای عربی می شد.

شورای آتلانتیک  اندیشکده آمریکایی واقع در واشینگتن، دی.سی. است که در سال 1961 تاسیس شده است.

شورای آتلانتیک با هدف تشویق همکاری بین آمریکای شمالی و اروپا که از جنگ جهانی دوم آغاز شده بود ، تأسیس شد. در سالهای اولیه فعالیت خود ، عمدتا انتشار دهنده مقالات سیاستگذاری و نظرسنجی از اروپاییان و آمریکایی‌ها در مورد نگرش آنها به همکاری‌های فرا اقیانوس اطلس و بین المللی بود.در این سالها ، تمرکز اصلی آن بر مسائل اقتصادی بوده اما در زمینه مسائل سیاسی و زیست محیطی نیز کار می کند.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز