تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

یک کودک دیگر در قم قربانی سگ‌های ولگرد شد

متاسفانه این کودک پیش از رسیدن تکنسین‌های اورژانس به صحنه حادثه، به دلیل شدت جراحت‌های ناشی از حمله سگ جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۴۲۵۷۹

یک کودک دیگر در قم قربانی سگ‌های ولگرد شد

به نقل از ایرنا؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان از جان باختن پسربچه ۶ ساله به‌دنبال حمله سگ های ولگرد در منطقه دامشهر قم خبر داد.

روابط عمومی علوم پزشکی قم، علی بیگدلی افزود: ظهر روز جاری به‌دنبال تماس با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر حمله سگ های ولگرد به پسر بچه ۶ ساله بلافاصله کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.

 وی بیان داشت: متاسفانه این کودک پیش از رسیدن تکنسین‌های اورژانس به صحنه حادثه، به دلیل شدت جراحت‌های ناشی از حمله سگ جان خود را از دست داد.

وی یادآور شد: این دومین حادثه مشابه در روزهای اخیر در شهرک دامشهر قم است که موجب جان باختن کودکان می‌شود.

گفتنی است: ساعت ۱۳ روز ششم تیرماه نیز اورژانس ۱۱۵ یک کودک بدحال که در منطقه دامشهر قم مورد حمله گروهی از سگ‌ها قرار گرفته بود را به بیمارستان شهدای قم انتقال دادند.

 به محض ورود کودک، به سرعت اقدام‌های اولیه انجام و در حالت احیا و سی‌.پی‌.آر قرار گرفت و عملیات اینتوبه‌گذاری نیز انجام شد، اما برغم تلاش پزشکان، ساعت ۲۳ همان روز جان خود را از دست داد.

منطقه دامشهر قم یکی از بزرگ‌ترین میادین دامی کشور محسوب می شود و مدتی است سکونت انسان ها در کنار واحدهای دامداری به معضلی در این منطقه تبدیل شده که از نظر بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی تهدیدی برای شهر قم به شمار می‌آید.

شهرک صنعتی دامشهر به مساحت ۶۶۴ هکتار، در سال ۷۵ در کیلومتر ۱۳ محور قم - جعفریه احداث شد، ۳۰ کاروانسرای دام در این شهرک وجود دارد و سالانه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون راس دام از استان های مختلف کشور وارد میدان دامشهر می شود

حضور تعدادی از خانواده‌های اتباع و ایرانی در این منطقه باعث نگرانی‌هایی از سوی مسئولان و مردم شده است، این خانواده‌ها به بهانه شاغل بودن در دامداری‌ها، در این میدان دامی ساکن شده‌اند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز