تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

هشدار زرد هواشناسی نسبت به وزش باد در تهران

در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است
کد خبر: ۴۲۶۲۱

هشدار زرد هواشناسی نسبت به وزش باد در  تهران

به نقل از ایرنا؛ اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به کاهش محسوس دما و وزش باد از روز یکشنبه (۱۲ تیرماه) تا سه شنبه (۱۴تیرماه) در این استان هشدار زرد صادر کرد.

اداره کل هواشناسی استان تهران روز شنبه اعلام کرد: در این هشدار با اشاره به شرایط جوی، کاهش محسوس دما(بین ۶ تا ۱۰ درجه) در سطح استان پیش بینی می شود.

این گزارش همچنین نسبت به وزش باد شدید در ساعات عصر و شب (با احتمال وزش باد خیلی شدید موقت) به ویژه در جنوب غرب و شمال شرق هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به مدیریت و مصرف بهینه برق، خودداری از استفاده از تاسیسات و دستگاه های خنک کننده در ساعات شب، انجام اقدامات لازم جهت ممانعت از تنش دمایی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته ی حساس به دما، تدارک پوشش مناسب برای برنامه های کوهنوردی و صعود و اتراق در ارتفاعات بالادست، احتیاط در تردد جاده های کوهستانی توصیه کرده است.

در این شرایط؛ احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و سازه های نیمه کاره، احتمال شکستن درختان فرسوده، امکان آسیب به سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال خیزش موقت گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، امکان نفوذ گرد و غبار انتقالی پیش بینی می شود.

آسمان شهرستان ری امروز  (شنبه، ۱۱ تیرماه) صاف همراه با وزش بادو گرو و خاک  با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای۴۲ درجه سانتیگراد است.

بر اساس این گزارش، ورامین با۴۳درجه سانتیگراد و فیروزکوه با ۱۴درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز