تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

سازمان سنجش: سوالات کنکور تا روز آزمون به هیچ عنوان لو نخواهد رفت

فرایند طراحی سوال کار سنگینی است که باید در محیط های ایزوله بنشینند و سوالات را با استرس زیاد مطرح کنند.
کد خبر: ۴۲۶۴۸

سازمان سنجش: سوالات کنکور تا روز آزمون به هیچ عنوان لو نخواهد رفت

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ رئیس سازمان سنجش اموزش کشور گفت: داوطلبان فقط یک روز کنکور را می بینند، اما کنکور فرایند یک ساله است و فرایند کنکور ۱۴۰۲ از فردا آغاز می شود.

پور عباس گفت: داوطلبان فقط یک روز کنکور را می بینند، اما کنکور فرایند یک ساله است و فرایند کنکور ۱۴۰۲ از فردا آغاز می شود.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ۳ فرایند قبل از کنکور، روز کنکور و پس از کنکور مطرح است که تولید سوال قبل از کنکور است که در بانک سوال است و به مرور باید تبدیل به دفترچه آزمون شود.

او گفت: ۵ گروه های آموزشی در داخل و خارج مطرح می شود و فرایند طراحی سوال کار سنگینی است که باید در محیط های ایزوله بنشینند و سوالات را با استرس زیاد مطرح کنند.

پورعباس گفت: استخراج سوالات نهایی از منبع و بانو سوالات شامل متخصصان سنجش هستند که بر اساس بودجه بندی سوالات را استخراج کرده و تبدیل به دفترچه کنکور می کنند. دوره چاپ داریم که بسیار سخت است و متخصصان طراحی سوالات کنکور ۶ ماه در قرنطینه اصلی هستند که استخراج از بانک می کنند و سپس آنها را آماده و چاپ و سپس دسته بندی می کنند.

او گفت: امسال به علت شرایط پیش رو، ۳ پاسخ نامه را توزیع کردیم ۴ و نیم میلیون دفترچه تولید کردیم که نسبت به سال گذشته ۳ و نیم برابر است و باید با نظام هوشمند دسته بندی شوند و سپس روی میز داوطلب قرار بگیرند.

به گفته رئیس سازمان سنجش،  ۲۹۱۱ مرکز، کنکور را برگزار می کنند و به صورتی طراحی کرده ایم که پس از حرکت به حوزه های کنکور در همان محل دفترچه ها باز خواهند شد و کوچک ترین خطا را هم تحمل نخواهیم کرد.

پورعباس گفت: امسال حدود ۱۲۴ هزار نفر مسئول سنجش درگیر کنکور بودند و فرایند قبل کنکور تا روز امتحان طول می کشد. تا صبح روز کنکور هیچ فردی نمی تواند سوالات کنکور را مشاهده کند.

او گفت: مرحله دوم کنکور، اجرای آزمون است که امسال در ۳ مرحله دروس عمومی، دروس تخصصی و ادامه دروس تخصصی کنکور را برگزار کردیم، اما در تجربی ۴ مرحله بود و وزارت خانه های زیادی مانند وزارتخانه کشور و استاندارها و قوه قضائیه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش پرورش دانشگاه آزاد و وزارت خانه نیرو اورژانس کشور آتش نشانی و ... درگیر کنکور می شوند.امسال هوا بسیار گرم بود و وزارت نیرو برق کشور را تامین کرد تا حوزه های کنکور مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: مرحله سوم کنکور برای داوطلبان تمام شده، اما تازه برای ما شروع شده است و شامل جمع آوری دفترچه های کنکور در شرایط امن است که از امروز در قرنطینه می روند و هم اکنون ۴ و نیم میلیون دفترچه کنکور داریم و طی ۳ هفته گذشته دنبال دستگاه های اسکنر برای حفاظت از کنکور بودیم و هنوز هزینه آن را به فروشنده پرداخت نکرده ایم و پاسخ نامه ها به سرعت تصیح خواهند شد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز