تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۴.۹۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

رئیس صداوسیما: وظیفه ما فقط مدیریت خط قرمزی نمایش خانگی نیست

در عین حال باید به تعهدات آنتن توجه کنیم که دچار کمبود محتوا روی آنتن نشویم.
کد خبر: ۴۲۶۸۴

رئیس صداوسیما: وظیفه ما فقط مدیریت خط قرمزی نمایش خانگی نیست

به نقل از ایرنا؛ رئیس صداوسیما گفت: وظیفه ما فقط مدیریت خط قرمزی محتوای سریال‌ها و حوزه نمایش خانگی نیست و امیدواریم محتوای خط سبزی را هم برای فعالان نمایش خانگی تبیین کنیم.

پیمان جبلی، رییس صداوسیما در حاشیه مراسم ۱۵ سالگی راه‌اندازی پرس تی وی در جمع خبرنگاران درباره شایعه توقف ساخت سریال، کاهش مخاطبان تلویزیون، استقلال بودجه‌ای و جایگاهی برون‌مرزی و انتقادها نسبت به آگهی‌های بازرگانی و یک سوءتفاهم در دانشگاه شریف توضیحاتی داد.

پیمان جبلی در پاسخ به سؤالی درباره کاهش مخاطبان تلویزیون خصوصاً سریال‌های نمایشی‌ گفت: باید به حوزه نمایشی بیشتر از اینکه در دوره‌های قبل بوده، توجه شود؛ ما تمرکزمان را در این دوره روی همین موضوع قرار داده‌ایم که در حوزه نمایشی ساخت سریال از نقطه تولد طرح و ایده تا شکل‌گیری داستان مبتنی بر پژوهش و فیلمنامه جذاب و متکی بر نیازهای جامعه باشد. ان‌شاءالله بتوانیم فرآیند مؤثرتر و مفیدتری را اجرا کنیم که ثمره‌اش را به‌طور طبیعی در سال آینده خواهید دید.

تولید کمافی‌السابق ادامه دارد

جبلی درباره روند تولید سریال‌ها و این‌که گفته می‌شود بیشتر آثار متوقف‌اند نیز تاکید کرد: روال تولید کمافی‌السابق ادامه دارد. بررسی طرح‌ها، فیلمنامه‌ها و طرح‌های نمایشی که ارائه می‌شود براساس نیازهای سازمان صداوسیما و نیازهایی که صورت می‌گیرد، ادامه دارد.

ما همزمان در حال بهینه‌سازی فرآیند تولید و ادامه فعالیت تولید نمایشی هستیم که یک مقدار ممکن است کار را سخت کند. می‌خواهیم فرآیند را به‌گونه‌ای اصلاح کنیم که کارآمدتر شود و تولیدات بهتر و جذاب‌تر پیش برود. در عین حال باید به تعهدات آنتن توجه کنیم که دچار کمبود محتوا روی آنتن نشویم.

وی در پاسخ به اینکه آیا غیر از سیمافیلم شوراهای دیگری برای روند تولید سریال راه‌اندازی شده‌اند؟ اظهار کرد: همان‌طور که گفتم ما در حال بررسی و نهایی کردن فرآیند تولیدیم. به‌گونه‌ای که کارآمدی حوزه‌های تولید و برنامه‌ساز را در سازمان صداوسیما از جمله در حوزه‌های نمایشی تقویت کند. آنچه برای مخاطب مهم است محتوای فاخر، جذاب و موردنیاز جامعه است؛ آنچه در این فرایند انجام می‌دهیم باید منتهی به آن شود. شاید اسم خیلی کارساز نباشد آن نکته‌ای که مهم است هدف نهایی و تولید محتوای فاخر است؛ فرآیندها در حال بررسی است و دائماً در رفت و برگشتیم.

وی درباره تغییر تهیه‌کننده سریال موسی(ع) و انتخاب سیدمحمود رضوی عنوان کرد: حضور آقای رضوی نفس تازه‌ای را به این پروژه خواهد داد و امیدواریم با حضور او به‌لحاظ اجرایی پروژه تسریع و تقویت شود و به‌لحاظ محتوا هم حضورشان کمک کند.

نگاه‌مان به پیام بازرگانی فقط درآمدزایی نیست

جبلی در پاسخ به سؤالی درباره انتقادها به آگهی‌های بازرگانی که رفتار لاکچری و تبرّج‌شان مثل گذشته روی آنتن دیده می‌شود، گفت: پیش از این گفته‌ام و نیازی به تکرار نیست تبلیغات بازرگانی را جزو یک منظومه مهم در فرهنگ‌سازی تلقی می‌کنیم و نگاه‌مان به پیام بازرگانی فقط طریقه درآمدزایی و درآمدسازی برای سازمان نیست. بنابراین حساسیت و توجه ما روی این حوزه به‌عنوان جزئی از پازل فرهنگی و محتوای فرهنگی صداوسیما است.

چون مکان عمومی بود اسم نیاوردم

رئیس صداوسیما درباره موضوع نمایش خانگی و حاشیه‌ دانشگاه شریف مبنی بر این که نمی‌توان برخی سریال‌های نمایش خانگی را با خانواده دید، تأکید کرد: من آنجا به بخش‌های یکی از سریال‌ها اشاره کردم که می‌توانستم مثال هم بزنم اما چون مکان عمومی بود اسم نیاوردم. البته بیش از یک بخش و بیش از یک سکانس و بیش از یک سریال است که اگر بنا بر مصداق و مثال باشد بیش از یکی است و احتیاجی به تایید و تکذیب هم ندارد و اگر در فضای رسانه‌ای جستجو کنید مصداق‌های نگرانی‌های جامعه مشخص است. من باز هم تاکید می‌کنم که وظیفه ما به عنوان صداوسیما و وظیفه‌ای که قانون بر عهده ما گذاشته است، نظارت بر تولید و پخش آثار شبکه نمایش خانگی است. این وظیفه قانونی است که حتماً به آن عمل می‌کنیم. البته وظیفه ما فقط مدیریت خط قرمزی محتوای سریال‌ها و حوزه نمایش خانگی نیست و امیدواریم محتوای خط سبزی را هم برای فعالان نمایش خانگی تبیین کنیم. ما در این حوزه به پلتفرم‌هایی که دغدغه فرهنگ دارند نه تنها احترام می‌گذاریم بلکه کمک کرده و حمایت جدی هم داریم.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز