تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

یک فعال سیاسی: مخبر فاقد تفکر اقتصادی است/ آقای رئیسی! یک تیم اقتصادی قوی و منسجم را وارد دولت کنید

باید بپذیریم که اقتصاد یک علم جهانی و مرتبط با تمامی کشورها است و نمی‌توان ادعا کرد که اقتصاد کشور امکان ادامه فعالیت بدون نیاز به بازارهای جهانی دارد.
کد خبر: ۴۲۶۸۵

یک فعال سیاسی: مخبر فاقد تفکر اقتصادی است/ آقای رئیسی! یک تیم اقتصادی قوی و منسجم را وارد دولت کنید

به نقل از سایت دیده بان ایران؛ کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا ضمن انتقاد شدید از وضعیت تیم اقتصادی دولت سیزدهم به دیده‌بان ایران گفت: هنوز تیم اقتصادی دولت نتوانسته اقدام به کار هماهنگ تیمی کند. شاهد هستیم که هرکدام از اعضای اقتصادی کابینه تفکرات خاص خود را دنبال می‌کند و با وضعیت لازم است رییس‌جمهور یک تیم منسجم و قوی را در کابینه خود مستقر کند.آقای مخبر فاقد پردازش نظریه و تئوری اقتصادی برای دولت و کشور است.

 انتقادها از وضعیت اقتصادی کشور، به خصوص پس از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی به اوج خود رسیده است. بسیاری از طرفداران دیروز سید ابراهیم رئیسی به جمع منتقدانی اضافه شده‌اند که باور دارند تیم اقتصادی فعلی خروجی مناسبی برای دولت سیزدهم رقم نخواهد زد.

از سوی دیگر هنوز برخی از روحانیون و حتی سیاستمداران نزدیک به شخص رییس‌جمهور نوید آینده‌ای بهتر را می‌دهند و وضعیت فعلی را یک حالت گذار و زود گذر برای کشور می‌دانند. این دسته از حامیان دولت حتی مدعی هستند که تنها در عرض چندماه تورم روند کاهشی به خود خواهد گرفت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه طعم جراحی اقتصادی دولت را خواهند چشید.

در همین رابطه یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید؛ کار در تیم اقتصادی دولت‌ها نیازمند روحیه همکاری و تعاملی است و به هیچ عنوان نمی‌توان با پیشبرد تفکرات فردی، کمک حال دولت مستقر شد.

او تأکید می‌کند؛ گزاره‌های اقتصادی آن‌چنان در جهان امروز تأثیرگذار شده‌اند که حتی برخی از سیاست‌های دولت‌ها نیز تحت الشعاع عوامل اقتصادی قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی نمی‌توان ادعا کرد یک کشور توانایی دارد که بدون نیاز به اقتصاد جهانی، قادر به پیشبرد اهداف خود است.

کابینه سیزدهم ستاره‌هایی دارد که کار تیمی را بلد نیستند

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران در خصوص علل ضعف تیم اقتصادی دولت سید ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت سیزدهم پر از ستاره است، اما چون این افراد سابقه کار تیمی نداشته‌اند؛ به لحاظ عملی، نظری و حتی اعتقادی در حوزه اقتصاد، هیچ ارتباطی با یکدیگر پیدا نکرده‌اند.

وی گفت: وضعیت فعلی تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی به گونه‌ای است که هرکدام به نوعی نظرات شخصی خود را دنبال می‌کند که خروجی این رفتار، به نوعی زدن گل به خودی به دولت شده است.

تیم اقتصادی یک دولت باید پیش از پیروزی در انتخابات تشکیل شود

این سیاستمدار اصولگرا با بیان این مطلب که هنوز نتیجه قابل توجهی از سوی تیم اقتصادی دولت جدید دیده نشده، بیان داشت: یکی از علل به وجود آمدن وضعیت کنونی در بخش اقتصادی دولت این است که رؤسای جمهور پس از پیروزی در کارزار انتخابات تصمیم می‌گیرند که چه افرادی را در کابینه خود به کار بگیرند.

دبیرکل حزب سبز ایران تأکید کرد: کار اقتصادی آن هم در سطح یک دولت نیازمند هماهنگی تمام عیار است، اما شاکله تیم حاضر در کابینه سیزدهم قائل به مکاتب و تفکرات مختلف اقتصادی هستند که همین موضوع در کار دولت خلل ایجاد می‌کند.

آقای رئیسی! یک تیم اقتصادی قوی و منسجم را وارد دولت کنید

کنعانی مقدم با ارائه یک پیشنهاد به سید ابراهیم رئیسی، عنوان داشت: شخص رییس‌جمهور باید یک تیم منسجم، قوی و کاملاً آشنا به علم اقتصاد را در کابینه قرار دهد و فراموش نکند که نمی‌توان مشکلات اقتصادی را به صورت دستوری حل کرد.

کنعانی مقدم تصریح کرد: باید بپذیریم که اقتصاد یک علم جهانی و مرتبط با تمامی کشورها است و نمی‌توان ادعا کرد که اقتصاد کشور امکان ادامه فعالیت بدون نیاز به بازارهای جهانی دارد. روابط اقتصادی در جهان آنقدر تنیده و پیچیده شده که حتی برخی از گزاره‌های سیاسی فعلی نیز متأثر از عوامل اقتصادی شکل می‌گیرد.

این سیاستمدار اصولگرا در پاسخ به این پرسش دیده بان ایران که آیا شخص معاون اول رییس‌جمهور به دلیل سابقه اجرایی در حوزه اقتصاد، توانسته از ظرفیت خود برای جایگاه فعلی استفاده کند، اظهار داشت: آقای مخبر فاقد تفکر اقتصادی است و بیشتر در جایگاه «هماهنگ‌کننده مباحث اقتصادی» سابقه و ظرفیت موفقی داشته است.

مخبر در بخش روابط عمومی دارای ظرفیت بالایی است

وی اضافه کرد: آقای مخبر فاقد پردازش نظریه و تئوری اقتصادی برای دولت و کشور است. باید بپذیریم که ایشان روابط عمومی بالایی دارند و می‌توانند در بخش هماهنگی اقتصادی به دولت سیزدهم کمک کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز