تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان پس از پیگیری‌های فراوان مجلس ابلاغ شد

اجرای صحیح این قانون به تحقق اجرای درست و صحیح سند تحول بنادین آموزش و پرورش نیز کمک می‌‎کند.
کد خبر: ۴۲۷۴۴

آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان پس از پیگیری‌های فراوان مجلس ابلاغ شد

به نقل از خانه ملت؛ رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: بالاخره پس از پیگیری‌های فراوان صورت گرفته، این آیین نامه اجرایی ابلاغ شد و امیدواریم این قانون مهم مجلس، منجر به تحولی مهم در نظام آموزشی کشور شود.

 

علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: وقتی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ با همت کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت آموزش پرورش، توانستیم از دولت یازدهم، لایحه رتبه‌بندی را بگیریم و دولت لایحه را تقدیم مجلس کند، کسی باور نمی‌کرد این اتفاق مبارک به چه شکلی صورت خواهد گرفت و کسی نمی‌دانست این رتبه‌بندی اینقدر فراز و نشیب خواهد داشت و ه‍مه از آن به خاطر کثرت معلمین که قریب به یک میلیون نفر هستند و بار مالی قانون می ترسیدند چه دولت آقای روحانی و چه دولت آقای رئیسی.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این مسیر ما مخالفت های زیادی داشتیم چه در داخل مجلس و چه در دولت، ولی خدارا شاکریم که توانستیم با روش صحیح و درست و رایزنی‌های موثر، همه مخالفت‌‎ها را به موافقت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا اجرای قانون رتبه بندی معلمان به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اجرای صحیح این قانون به تحقق اجرای درست و صحیح سند تحول بنادین آموزش و پرورش نیز کمک می‌‎کند.

منادی یادآور شد: بعد از مرارت‌های فراوان که مصوبه کمیسیون آموزش مورد بی مهری‌های متفاوت در سطوح مختلف مجلس قرار گرفت بالاخره این مصوبه در تاریخ 15 اسفندماه 1400  به تصویب مجلس رسید و عازم شورای نگهبان شد، شورای نگهبان ایراداتی وارد کرد، در بار دوم رفع ایرادات توانستیم نظر شورای محترم نگهبان را جذب کنیم و شورای نگهبان نظرات مجلس را بر نظرات کارشناسان دولت که تلاش داشتند در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای نگهبان این قانون تصویب نشود ارجح تر تشخیص داد.

منادی سفیدان اضافه کرد: جا دارد بگویم یکی از ارکان مهمی که در تصویب لایحه رتبه بندی معلمان بسیار تأثیرگذار بود لطف و مرحمت حقوق دانان و فقهای شورای نگهبان قانون اساسی بود که با قدرت و قاطعیت تمام این قانون را تأیید کردند و از مرحله نهایی عبور دادند. این موفقیت بزرگ گوارای وجود معلمان عزیز و گرامی کشورمان باشد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز