تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

امیرعبداللهیان: هیچگونه مطالبات فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم/ در مذاکرات بسیار جدی هستیم

وزیر خارجه: ما در درون گفت و گوها به طرف آمریکایی تاکید کردیم هر آنچه را که مانع نفع اقتصادی ایران شود از میان بردارند.
کد خبر: ۴۲۸۳۹

امیرعبداللهیان: هیچگونه مطالبات فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم/ در مذاکرات بسیار جدی هستیم

به نقل از تسنیم؛ حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای قطری خود ادعاهای آمریکا درباره اینکه طرح «مطالبات فرابرجامی» از سوی ایران به مانع توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها تبدیل شده است را رد کرد.

وزیر خارجه در این نشست گفت: « من تاکید میکنم برای رسیدن به توافق خوب و قوی مصمم هستیم. ما هیچگونه مطالبات فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم. مذاکرات ما بر اساس برجام است. ما در درون گفت و گوها به طرف آمریکایی تاکید کردیم هر آنچه را که مانع نفع اقتصادی ایران شود از میان بردارند. خواسته ما زیاده خواهانه نیست و آمریکا باید متعهد باشد از مزایای کامل توافق سال 2015 برخوردار خواهد بود. این چیزی است که تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته به ما تضمین بدهد. من بار دیگر تاکید کنم که در مذاکرات بسیار جدی هستیم.»

وی درباره گفت‌وگوهای خود با مقام قطری گفت: «ما در خصوص لزوم تقویت سازوکارهای منطقه ای گفت و گو مثبتی داشتیم. قطر در گفت و گوهای منطقه ای و تقویت آن گام های موثری برداشته است. این مسیر همچنان پیگیری خواهد شد. من از حسن میزبانی دولت قطر برای گفت و گوهای ایران و نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگی های خوب و تلاش های امیر قطر و وزیر خارجه این کشور تشکر میکنم.»

مقام‌های آمریکایی روز گذشته با بیان ادعاهای اثبات‌نشده گفته بودند طرح مطالبات فراتر از برجام از سوی ایران به مانعی برای توافق در مذاکرات دوحه منجر شده است. این در حالی است که برخی شواهد حاکی از آن هستند که آمریکا حاضر به تضمین انتفاع ایران در نتیجه از سرگیری اجرای کامل برجام نیست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز