تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

اردوغان: برای همبستگی‌ ایران و ترکیه در صنایع دفاعی اهمیت قائل هستم

همانطور که آقای رئیسی گفت مبارزه ما با سازمانهای تروریستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۴۳۴۱۹

اردوغان: برای همبستگی‌ ایران و ترکیه در صنایع دفاعی اهمیت قائل هستم

به نقل از ایسنا؛ رییس جمهور ترکیه با یادآوری اینکه سازمان‌های تروریستی در هر کشوری موجودیت داشته باشند، باعث برهم خوردن ثبات در این کشورها می‌شوند ،تاکید کرد: ما باید با همه این سازمان‌های تروریستی برخورد داشته باشیم.

رجب طیب اردوغان در نشست خبری پس از امضای اسناد مشترک همکاری بین ایران و ترکیه اظهار کرد: هفتمین نشست شورای همکاری ترکیه و ایران را پیش از این نشست به پایان رساندیم و مطمئن هستم رایزنی‌های ما باعث ارتقای روابطمان خواهد شد.

وی افزود: من چشم‌انداز آقای رئیسی برای ارتقای همکاری‌های ایران با همسایگانش را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم. در موارد سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری هم وزرا و هم روسای جمهور دو کشور به رایزنی پرداختند.

رییس جمهوری ترکیه یادآور شد: حجم ۳۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری دو کشور در نظر داشتیم اما به دلیل پاندمی کرونا این سطح به شکل معناداری کاهش یافت و به حجم ۷ میلیارد دلاری رسید. ولی معتقدم با حجم تلاش‌های دو طرف به ویژه در زمینه توسعه صنایع دفاعی و برداشتن گام‌هایی در زمینه نفت و گاز، می‌توانیم این مسیر را هموارتر کنیم.

اردوغان اظهار کرد: من برای همبستگی‌مان در امر صنایع دفاعی خیلی اهمیت قائل هستم. همانطور که آقای رئیسی گفت مبارزه ما با سازمانهای تروریستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما سازمان‌های تروریستی مثل پ‌ک‌ک، ی‌پ‌گ و از این قبیل گروه‌ها را در لیست سازمان‌های تروریستی ناتو هم وارد کرده‌ایم.

وی افزود: این سازمان‌ها در هر کشوری که موجودیت داشته باشند، باعث برهم خوردن ثبات در این کشورها می‌شوند و ما باید با همه این سازمان‌های تروریستی برخورد داشته باشیم.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز