تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی: جهان برای حکومت امام زمان(عج) آماده شود

غدیر تضمین استمرار بعثت است و اگر آنچه که خداوند تدبیر فرموده بود اتفاق می افتاد، شرایط جهانی سازی اسلام صدها سال جلوتر بود.
کد خبر: ۴۳۵۱۶

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی: جهان برای حکومت امام زمان(عج) آماده شود

به نقل از ایسنا؛ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، ظهور را احیاگر بعثت، غدیر و عاشورا با هدف جهانی سازی اسلام دانست و عنوان کرد: باید به تبیین نقش و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در این چهار پدیده بپردازیم و اگر این کار را انجام دهیم بزرگترین خدمت را به اسلام و انقلاب و ظهور انجام داده ایم.

آیت الله علی سعیدی پیش از ظهر امروز در همایش جهاد تبیین که در شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به رابطه بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور، اظهار کرد: ظهور متوجه عصر ماست.

وی بعثت را آغازگر اسلام و جهانی سازی این مکتب حیات بخش الهی دانست و افزود: غدیر تضمین استمرار بعثت است و اگر آنچه که خداوند تدبیر فرموده بود اتفاق می افتاد، شرایط جهانی سازی اسلام صدها سال جلوتر بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با بیان اینکه عاشورا احیاگر بعثت و غدیر است، تصریح کرد: اگر عاشورا نبود و حسین بن علی(ع) دست به این قیام باشکوه نمی زد، چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

آیت الله سعیدی، ظهور را احیاگر بعثت، غدیر و عاشورا با هدف جهانی سازی اسلام دانست و عنوان کرد: باید به تبیین نقش و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در این چهار پدیده بپردازیم و اگر این کار را انجام دهیم بزرگترین خدمت را به اسلام و انقلاب و ظهور انجام داده ایم.

وی یکی از معجزات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را پیشگویی درباره آینده دانست و گفت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام آینده نگری ندارد و لذا بخش عمده روایات مربوط به عصر حاضر و ناظر بر انقلاب ماست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، با بیان اینکه پیامبر(ص) در خطبه غدیر ۲۲ بار درباره عصر ظهور سخن می گوید، ادامه داد: ۱۱۱۸ سال از غیبت کبری می گذرد و پیامبر(ص) ۱۵۰۰ سال پیش از این عصر سخن گفته و ۴۱۰ نفر نیز آن را نقل کرده اند.

وی محرم را فرصتی برای تبیین تکالیف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب با امت های پیشین اشتراکات و افتراقات زیادی دارد و لذا اولین اشتراک ما با امت های گذشته در تکالیف کلان همچون مبارزه با طاغوت، دفاع از مظلوم، ولایتمداری و شریعتمداری است.

آیت الله سعیدی، مبارزه با طاغوت را یک تکلیف سراسری، عمومی و فراگیر دانست و افزود: توان و ظرفیت طاغوت زمان ما با طاغوت در هیچ زمانی قابل مقایسه نیست و لذا جمهوری اسلامی در لبه تیز مبارزه با طاغوت قرار دارد و ام القرای جهان اسلام است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، دفاع از مظلوم را یک اصل مشترک بین همه امت ها دانست و تصریح کرد: باید از خود سوال کنیم که اگر امروز امام حسین(ع) حضور داشت در مقابل مظلومیت فلسطین و یمن کوتاه می آمد؟!

وی با بیان اینکه جامعه تکلیف مدار در مقابل فشارها و تحریم ها و مشکلات از اصول و مبانی عدول نمی کند، گفت: خداوند در هر عصر و زمانی حجت دارد و مردم باید آن حجت را بشناسند و به او اتکا کنند. هیچ کدام از انبیا و ائمه اطهار شرایطی مانند جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را درک نکردند و چنین تریبونی سابقه نداشته لذا باید قدردان این موهبت باشیم.

آیت الله سعیدی، به تلاش دشمن برای جدا کردن مردم از دین اشاره و عنوان کرد: بعد از ۲۵۰۰ سال جمهوری اسلامی نصیب ملت ایران شده و باید با تمام وجود از شجره طیبه ولایت پاسداری کنیم.

وی عاشورا را تمرین ولایتمداری دانست و تصریح کرد: ۴۳ سال است که احکام الله در عرصه اجرا قرار گرفته و شریعت در جامعه ما پیاده می شود لذا این انقلاب در ظهور نقش دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا زمینه سازی برای ظهور را تکلیف ممتاز ما نسبت به امت های گذشته دانست و بیان کرد: باید از فرصت محرم و عاشورا برای زمینه سازی ظهور استفاده کنیم. امروز طاغوت متکی به تکنولوژی و اقتصاد و تسلیحات و امپراتوری رسانه است و لذا تکلیف ما سنگین تر است.

وی با اشاره به ساماندهی ۶۰ هزار منبر علیه خاندان عصمت و طهارت توسط معاویه، یادآور شد: امروز ۶۰ میلیارد منبر و تریبون علیه دین و قرآن و اهل بیت وجود دارد و لذا جمهوری اسلامی ایران خط مقدم دفاع از حریم اهل بیت(ع) است.

آیت الله سعیدی، زمینه سازی ظهور را نیازمند سلامت فردی دانست و گفت: افراد در خانه و در جامعه باید حلال و حرام را رعایت کنند، اما قیام امام زمان(عج) نیازمند آمادگی سیستمی است، یعنی حکومت طاغوت نمی تواند زمینه ساز ظهور باشد و باید حکومت اسلامی تشکیل شود.

وی با اشاره به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه غرب آسیا، اضافه کرد: تحولات منطقه متاثر از جمهوری اسلامی است و لذا باید آمادگی منطقه ای ظهور را به آمادگی بین المللی تبدیل کنیم و جهان برای حکومت امام زمان(عج) آماده شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز