تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

دستگیری شکارچی غیرمجاز پلنگ ایرانی

پلنگ ایرانی و مرال جز گونه‌های حفاظت شده و در معرض انقراض بوده
کد خبر: ۴۳۵۲۶

دستگیری شکارچی غیرمجاز پلنگ ایرانی

به نقل از مهر؛ رئیس اداره محیط زیست رودبار از دستگیری شکارچی غیرمجاز پلنگ ایرانی در این شهرستان خبر داد و گفت: متهم برای طی کردن مراحل قانونی در بازداشت به سر می برد.

علی فرهی با اشاره به دریافت گزارش اقدامات مجرمانه یک شکارچی غیر مجاز در شهرستان رودبار، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت اداره تحقیقات خود را در خصوص این گزارش آغاز کرده و با بررسی موضوع، صحت گزارشات دریافتی تأیید شد.

وی افزود: متهم و مخفیگاه وی و با همکاری اداره پلیس اطلاعات شهرستان رودبار اقدام و دریافت دستور قضائی وارد منزل وی شدند.

فرهی افزود: در تفتیش انجام شده از منزل مسکونی متخلف بقایا لاشه و پوست متعلق به گونه پلنگ ایرانی، بقایا و پوست گونه مرال و همچنین پوست یک رأس گراز کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشت که پلنگ را تقریباً ۶ ماه قبل در یکی از مناطق جنگلی شهرستان رودبار شکار کرده است.

فرهی افزود: متهم در حال حاضر با دستور قضائی در بازداشت بوده و پرونده‌ای با طرح شکایت از سوی اداره رودبار به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: پلنگ ایرانی و مرال جز گونه‌های حفاظت شده و در معرض انقراض بوده که جرایم ضرر و زیان آنها در مجموع یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال است که علاوه بر آن جرایم و محکومیت‌های دیگری نیز از سوی مراجع قضائی برای این مجرم صادر می‌شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز