تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

سازمان جهانی بهداشت شیوع «آبله میمون» را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد

گسترش شیوع «آبله میمون» در بیش از ۷۰ کشور، یک وضعیت «فوق‌العاده» است که اکنون می‌توان آن را یک وضعیت اضطراری جهانی توصیف کرد.
کد خبر: ۴۳۵۹۳

سازمان جهانی بهداشت شیوع «آبله میمون» را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد

به نقل از مهر؛ سازمان جهانی بهداشت با گسترش «آبله میمون» در بیش از ۷۰ کشور اعلام کرد که این بیماری را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام می کند.

سازمان جهانی بهداشت شیوع «آبله میمون» را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت در این خصوص اعلام کرد که گسترش شیوع «آبله میمون» در بیش از ۷۰ کشور، یک وضعیت «فوق‌العاده» است که اکنون می‌توان آن را یک وضعیت اضطراری جهانی توصیف کرد.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت علیرغم عدم اجماع اعضای کمیته اضطراری این سازمان، تصمیم به صدور این بیانیه گرفت. این نخستین باری است که دبیرکل این سازمان جهانی اقدام به چنین کاری می کند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این خصوص گفت: به طور خلاصه ما با شیوعی روبرو هستیم که به سرعت در سراسر جهان از طریق روش های انتقال جدیدی که ما درباره آن خیلی کم می‌ دانیم گسترش یافته است.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» در ادامه افزود: می دانم که این یک روند آسان یا ساده نبود و دیدگاه های متفاوتی در بین اعضای کمیته وجود دارد. میزان خطر در جهان در سطح متوسط قرار دارد؛ غیر از اروپا که میزان خطر بالا است.

به گزارش شبکه تلویزونی یورو نیوز، اگرچه آبله میمون ده ها سال است که در بخش هایی از مرکز و غرب آفریقا شیوع پیدا کرده است؛ اما ماه می امسال ده‌ ها ابتلا در اروپا، آمریکای شمالی و کشورهای دیگر شناسایی شده اند.

اعلام وضعیت اضطراری جهانی به این معنی است که شیوع آبله میمون یک «رویداد فوق العاده» است که می تواند به کشورهای بیشتری سرایت کند و نیاز به یک واکنش هماهنگ جهانی دارد.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این، برای بحران های بهداشت عمومی مانند کووید -۱۹، شیوع ابولا در غرب آفریقا در سال ۲۰۱۴، ویروس زیکا در آمریکای لاتین در سال ۲۰۱۶ و تلاش مداوم برای ریشه کن کردن فلج اطفال شرایط اضطراری اعلام کرده بود.

اعلام وضعیت اضطراری بیشتر به عنوان یک درخواست برای جلب توجه بیشتر منابع جهانی و توجه به یک شیوع عمل می کند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز