تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
معاون شهردار تهران:

پروانه ساخت یک هفته‌ای صادر می‌شود

از سال ۸۴ سازمان نوسازی پنج هزار واحد را اجرا کرده و اکنون در این دوره سه هزار و ۷۰۰ پروژه عملیاتی شده و تا شهریور باید از پنج هزار واحد عبور کند.  
کد خبر: ۴۳۵۹۷

پروانه ساخت یک هفته‌ای صادر می‌شود

به نقل از ايرنا؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام صدور یک‌هفته‌ای پروانه ساختمانی از سوم مرداد، از شکل گیری سازمان اجاره‌داری حرفه ای در سازمان نوسازی شهرداری تهران خبر داد.

حمیدرضا صارمی عصر شنبه در مراسم آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران گفت: در مدت ۸ سال گذشته به صورت مداوم کاهش صدور پروانه داشتیم، اما با برنامه ریزی‌های انجام شده در شهرداری در بخش کوتاه مدت به سمت کاهش زمان صدور پروانه رفتیم و از روز سوم مرداد صدور پروانه در سامانه، یک هفته‌ای صادر می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: همچنین سازمان نوسازی بند ۱۵ طرح تفصیلی را به تصویب کمیسیون ماده پنج رساند و موضوع احداث ساختمان به روند رو به رشد رسیده است.

صارمی با تاکید بر سرعت بخشی در ساخت مسکن نیز گفت: تا شهریور ماه امسال ۲۱ هزار واحد مسکونی به پروانه‌های صادره که در حال حاضر ۹ هزار و ۳۰۰ واحد است اضافه خواهد شد و شیب صدور پروانه که روند نزولی دارد صعودی خواهد شد.

وی ادامه داد: استراتژی شهرداری تهران این بود که برای عملیاتی کردن بخش مسکن روی ۱۸۰ هزار واحد هدفگذاری کنیم که اکنون کلنگ زنی سه هزار واحد شروع می‌شود که عملیات طراحی و پروانه آن به زودی شروع می‌شود و این واحدها سه ساله ساخته می‌شود.  

به گفته صارمی، بخشی از کلنگ زنی در مناطق ۱۸ و ۱۹ انجام می‌شود و همچنین در اراضی رها شده منطقه ۱۹ حدود ۴۰ هزار واحد و در منطقه ۱۸ حدود ۶۰ هزار واحد را عملیاتی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ضوابط طرح‌های جامع و تفصیلی به صورت کامل در این پروژه‌ها رعایت می‌شود و سیاست‌های کشور در جمعیت پذیری در نگرش همه مدیران به عنوان یک اصل نهادینه می‌شود، ضمن اینکه یکی از محورهای اصلی ما، ایجاد محله‌های الگو با معیارهای زیست الگو و با رعایت هویت ایرانی- اسلامی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک محله الگو به مساحت ۵۰ هکتار در مرحله طراحی اولیه است، الگویی که فراتر از شهرک اکباتان باشد و بحث کیفیت زندگی و سرانه های شهری و محوریت مسجد و حضور مردم در آن رعایت شود.

وی تاکید کرد: از سال ۸۴ سازمان نوسازی پنج هزار واحد را اجرا کرده و اکنون در این دوره سه هزار و ۷۰۰ پروژه عملیاتی شده و تا شهریور باید از پنج هزار واحد عبور کند.  

صارمی یادآور شد: از  روز سه شنبه دو تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد می‌شود و ظرفیت‌های این نهادها هم به بخش سازندگی اضافه می‌شود، علاوه بر این سازمان اجاره داری حرفه ای در سازمان نوسازی در حال شکل گیری است.

به گزارش ایرنا، مراسم آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران شهری در منطقه ۱۸ تهران در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز