تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

اماکن دیدنی ایران

کد خبر: ۴۳۶۱۵

۱. غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم بزرگترین غار نمکی جهان است و 6600 متر طول دارد. این غار در 90 کیلومتری شهر قشم و 2 کیلومتری ساحل واقع شده است. پس همزمان با ساحل‌گردی می‌توانید از این غار 570 ساله دیدن کنیدطی تحقیقات انجام شده، تنفس از هوای داخل غار می‌تواند به بهبود بیماری‌های تنفسی مانند آسم کمک کند. مجسمه‌های نمکی شکننده، رودخانه‌های نمکی و خفاش‌های کوچک چیز‌هایی هستند که می‌توانید انتظار آنها را داشته باشید.درون غار نور کافی وجود ندارد پس برای نگاه دقیق‌تر به بدنه قندیل‌ها کافی است یک چراغ‌قوه پرقدرت به همراه داشته باشید. نمک‌های داخل غار خاصیت دارویی دارند پس از چشیدن آنها نترسید!

 

اماکن دیدنی

۲. دخمه‌های زرتشتیان

در آیین کهن زرتشت، هنگامی که شخصی فوت می‌کرد این ترس وجود داشت که بدن او توسط شیاطین آلوده شود. به همین دلیل، زرتشتیان بدن شخص را در بالای برج‌هایی با نام برج خاموشان یا برج سکوت قرار می‌دادند تا خوراک پرندگان شکاری شوند.برج خاموشان یزد مکانی اسرارآمیز است که شما را کمی با دنیای مردگان آشنا می‌کند. این برج در 15 کیلومتری شهر یزد و در حوالی منطقه صفائیه روی یک کوه کم ارتفاع قرار گرفته است. شاید جالب‌توجه باشد که این روش تدفین تا قبل از دوره پهلوی رواج داشت اما در این دوره ممنوع شد.بازدید از دو دخمه این برج یعنی دخمه بزرگ مانکجی و دخمه گلستان حدود 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد اما برج سکوت یکی از جاهای دیدنی ایران است که قطعاً حسی متفاوت به شما خواهد داد.

 

اماکن دیدنی

۳. روستای کندوان

کندوان یکی از زیباترین روستاهای ایران است. تاریخچه غار­های کندوان به هفت هزار سال پیش می‌رسد. اما حدود 700 سال پیش، زمانی که مغول‌ها به ایران حمله کردند، مردمان منطقه آذربایجان شرقی برای حفظ جان خود به سمت غار‌هایی فرار کردند که اکنون همانند کندوهای عسل در 18 کیلومتری شهر اسکو خودنمایی می‌کنند.کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که هم‌اکنون اهالی آن پذیرای گردشگران هستند. هنگامی که به این روستا نزدیک شدید، نفسی عمیق بکشید و از هوای بی‌نظیر آن لذت ببرید.توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی به کندوان باعث شده اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی در حوالی روستا ساخته شود؛ پس نیازی به نگرانی برای محل اقامت وجود ندارد. سوغاتی‌های این روستا همانند صنایع دستی، خشکبار و عسل می تواند تا مدت‌­ها خاطره خوش سفر را در یادتان باقی نگه دارد.

اماکن دیدنی

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : قشم غار نمکی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز