تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

هشدار مدیریت بحران یزد: احتمال وقوع سیل

با توجه به سیلی که اردیبهشت ماه در یزد رخ داد حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع وجود دارد و با رویکرد پیشگیرانه در حال برنامه ریزی هستیم.
کد خبر: ۴۳۶۲۳

هشدار مدیریت بحران یزد: احتمال وقوع سیل

به نقل از ایلنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد و اداره کل هواشناسی استان نسبت به بارش باران و وقوع سیل در سطح این استان در اواخر هفته جاری هشدار دادند.

علی ملک زاده با تایید صدور اطلاعیه هواشناسی و هشدار این نهاد اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی مانسون و احتمال وضعیت سیلابی در سطح کشور و استان، تدابیر لازم جهت مدیریت شرایط اضطراری اتخاذ شده و از پنجشنبه هفته گذشته برای تقویت سیل بند‌ها و پیشگیری از آسیب‌های سیل احتمالی در یزد اقدام شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرداری و مدیریت بحران استان یزد تلاش می‌کنند تا با تقویت سیل بند‌ها آماده رویارویی با خطرات ناشی از سیل احتمالی باشند افزود: با توجه به سیلی که اردیبهشت ماه در یزد رخ داد حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع وجود دارد و با رویکرد پیشگیرانه در حال برنامه ریزی هستیم.

ملک زاده با بیان اینکه در استان یزد حدود دو هزار و دویست سازه آبی و خاکی داریم که تعدادی از آن‌ها نیاز به ترمیم و بهسازی دارد ادامه داد: اقدامات لازم برای تقویت سیل بند‌های یزد و ترمیم نقاط حادثه دیده قبلی در حال انجام است و احیا مجدد رودخانه شهر یزد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دیواره چینی، لای روبی بستر و کف و احداث سرریز سیل بند‌ها از اقداماتی است که هم اکنون در حال انجام است تا سیل بند‌ها یزد را بهسازی و تقویت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تصریح کرد: مردم از حضور در تفرجگاه ها و مناطق ییلاقی استان در روزهای پایانی هفته خودداری کنند تا از بروز خطرات و حوادث احتمالی نیز پیشگیری شود.

طبق پیش بینی هواشناسی روز‌های پایانی این هفته با بارش‌های رگباری و لحظه‌ای مواجه هستیم که خطر وقوع سیل را به دنبال دارد.

سیدعباس میرحسینی، کارشناس پیش بینی هواشناسی یزد نیز با بیان اینکه سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد برق در روز‌های آخر هفته در استان فعال است گفت: فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد و برق از صبح چهارشنبه در استان فعال شده و تا صبح جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و خطر برخورد صاعقه از پیامد‌های این سامانه است افزود: بازدید از سیلیندها، بندهای خاکی و قنوات، پاکسازی و اصلاح مسیل ها، کانالها و پل ها، بازدید و آماده به کار بودن تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی و تشکیل تیم های واکنش سریع، تدابیر لازم برای آمادگی مردم و ذینفعان و رعایت و اجرای سایر موارد احتیاطی باید مورد توجه مسئولان استان باشد.

میرحسینی ادامه داد: شهرهای یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مروست، مهریز، میبد و هرات تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد و مخاطرات آن جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر خواهد بود و احتمال برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی یزد افزود: با توجه به آن که بارش‌ها در استان‌های فارس و کرمان از شدت بیشتری برخوردار است احتمال انتقال روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و بروز خسارت در شهرستان‌های هم مرز با این استان‌ها (ابرکوه ، خاتم و مروست) وجود دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز