تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

آماده باش مدیریت بحران گیلان طی بارش فردا

برای بخش هایی که محصول برنج رسیده، کشاورزان خروجی آب از زمین را مدیریت کنند تا بارش ها خسارت ایجاد نکند.
کد خبر: ۴۳۶۴۴

آماده باش مدیریت بحران گیلان طی بارش فردا

به نقل از ایسنا؛ مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از آماده باش ستاد مدیریت بحران استان گیلان به دنبال صدور هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به استان طی امروز تا سه شنبه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد.

امیر مرادی: از آماده باش ستاد مدیریت بحران استان گیلان به دنبال صدور هشدار هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: به دلیل خشکی زمین و کمبود بارش‌ها در دو ماه گذشته، بارش باران در مناطق کوهستانی قطعا با سیلاب همراه خواهد بود.

وی نسبت به آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب هشدار داد و تصریح کرد: مردم در مناطق شهری و روستایی استان طی امروز و فردا از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اعلام آماده باش کلیه فرمانداری ها و شهرداری ها، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به استان طی امروز تا سه شنبه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد.

مرادی از بیمه بالای ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در محدوده تنش آبی استان خبر داد و اضافه کرد: برای بخش هایی که محصول برنج رسیده، کشاورزان خروجی آب از زمین را مدیریت کنند تا بارش ها خسارت ایجاد نکند.

وی با تاکید بر سرعت بخشی به لایروبی برخی پل‌ها و رودخانه‌ها در گیلان، اضافه کرد: مسئولان استانی و شهرستانی در دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادرسان برای پیشگیری از بحران احتمالی سیلاب در این هفته، تمهیدات لازم برای استقرار اکیپ‌های عملیاتی در نقاط خطرآفرین استان را در دستور کار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی مذکور در مناطق جلگه‌ای استان، گفت: این بارش ها در جلگه هم قابل ملاحظه‌ای خواهد بود و لذا امکان آبگرفتگی وجود دارد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز