تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

۶۵ درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند

خدمت رسانی به ضیوف الرحمان در مدینه منوره و مکه مکرمه تا آخرین لحظه حضور زائران در سرزمین وحی ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۶۴۵

۶۵ درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند

به نقل از ایرنا؛ مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین آمار بازگشت حجاج ایرانی به کشور گفت: بیش از ۶۵ درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشته اند و روند بازگشت و عزیمت حجاج به کشور تا روز هفتم مردادماه ادامه دارد.

 وحید اسکندری گفت: بنابرآمار خروج زائران از سرزمین وحی تا پایان وقت امروز دوم مرداد ماه، حدود ۲۶ هزار نفر از فرودگاه های مدینه منوره و جده به میهن اسلامی مراجعت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در مدینه و حدود ۵ هزار و ۵۰۰ حاجی نیز در مکه حضور دارند که به تدریج در روزهای آتی به کشور بازمی گردند.

اسکندری تصریح کرد: پروازهای جده روز ششم مردادماه و پروازهای مدینه روز هفتم مردادماه پایان می یابد.


مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون پروازهای بازگشت به کشور با ۱۰۶ پرواز انجام گرفته است.

وی افزود: سهم فرودگاه مدینه برای اعزام زائران ایرانی حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر و سهم فرودگاه جده ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است که این پروازهای بازگشت همچنان براساس جداول پروازی تعیین شده ادامه دارد.

اسکندری با بیان اینکه اعزام زائران «مدینه بعد» نیز امروز خاتمه یافته است، گفت: امروز دوشنبه دوم مردادماه، ۱۴ کاروان مدینه بعد عازم شهر پیامبر(ص) شدند تا پس از چند روز اقامت در مدینه، هفتم مرداد ماه به کشور بازگردند.

وی تاکید کرد: خدمت رسانی به ضیوف الرحمان در مدینه منوره و مکه مکرمه تا آخرین لحظه حضور زائران در سرزمین وحی ادامه دارد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز