تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

گسترش آبله میمون و افزایش تدابیر بهداشتی در امارات

سازمان بهداشت جهانی دیروز ( شنبه ) اعلام کرد، انتشار ویروس آبله میمون در کشورهای مختلف جهان یک خطر جدی است
کد خبر: ۴۳۶۴۹

گسترش آبله میمون و افزایش تدابیر بهداشتی در امارات

به نقل از ایرنا؛ با شناسایی سه مورد جدید آبله میمون، وزارت بهداشت امارات خواستار رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با این بیماری شد.

وزارت بهداشت امارات روز یکشنبه از همه شهروندان و افراد مقیم این کشور خواست دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه را بویژه در هنگام سفر و تجمعات رعایت کنند.

وزارت بهداشت امارات از شناسایی سه مورد جدید آبله میمون در این کشور خبر داد.

این وزارتخانه به شهروندان اماراتی اطمینان داد که دولت همه اقدامات لازم را برای مقابله با این بیماری انجام می دهد و به شهروندان توصیه کرد اخبار و اطلاعات در این زمینه را از منابع رسمی دریافت و از دامن زدن به شایعات خودداری کنند.

آبله‌ میمون شبیه به آبله انسانی است. این بیماری در بسیاری از مناطق جهان سال‌ها است که ریشه‌کن شده و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده است؛ با این حال طی سال‌های اخیر به ویژه پس از همه‌گیری ویروس کرونا، نگرانی از شیوع این ویروس بیشتر شده است. 

پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ویروس آبله‌ میمون، علاوه بر انسان‌ها می‌تواند موش‌ها و خرگوش‌ها را نیز مبتلا کند. در میان انسان‌ها، نخستین مورد ابتلاء به آبله‌ میمون در سال ۱۹۷۰ گزارش شد. در سال ۲۰۰۳ نیز مقام‌های بهداشتی آمریکا یک مورد از ابتلاء به این ویروس را در این کشور گزارش کردند. 

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلات، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است.

التهابات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که معمولاً روی صورت قبل از انتشار به سایر قسمت‌های بدن شروع می‌شود. در نهایت یک دلمه تشکیل می‌دهد و می‌افتد. 

سازمان بهداشت جهانی دیروز ( شنبه ) اعلام کرد، انتشار ویروس آبله میمون در کشورهای مختلف جهان یک خطر جدی است و باید تدابیر ویژه‌ای برای آن اتخاذ شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز