تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

از ملت عزیز ایران خواهش می‌کنم به پیام های هشدار توجه کنند

برخورد توده‌های ابری را در موقعیت‌هایی از شرق داشتیم و امکان هرگونه تغییرات جَوی وجود دارد ولی دقیقا و به صورت نقطه‌ای قابل پیش بینی نیست.
کد خبر: ۴۳۶۶۰

از ملت عزیز ایران خواهش می‌کنم به پیام های هشدار توجه کنند

بدنبال سیلاب بزرگ در شهرستان استهبان استان شیراز، محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد که عملیات جستجو فردا هم برای یافتنِ کودک سه ساله‌ی مفقود شده ادامه خواهد داشت.

محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره‌ی آخرین وضعیتِ سیلاب بزرگ در شهرستان استهبان به خبرنگار اخبار معاصر گفت: تقسیم بندی برای جستجوی رودخانه توسط گروه‌های مردمی و بسیج انجام شد و امروز صبح یک کودکی که مفقود بود پیدا شد.

نامی ضمن ابراز نگرانی افزود: همچنان یک کودک سه ساله پیدا نشده است و تلاش‌ها فردا مجدد برای یافتنِ این کودک در طول 10 تا 12 کیلومتری این رودخانه ادامه خواهد داشت.

وی یاداور شد: برخورد توده‌های ابری را در موقعیت‌هایی از شرق داشتیم و امکان هرگونه تغییرات جَوی وجود دارد ولی دقیقا و به صورت نقطه‌ای قابل پیش بینی نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران یاداور شد: این اتفاق نتیجه‌ی تنها 28 دقیقه بارش باران در بالا دستِ رودخانه بود که در روز آفتابی و با توجه به شیب رودخانه، آبِ سرازیر توانست 37 کیلومتر را سریع طی کند و به مناطقی برسد که در این روزهای تعطیل محل تجمع مردم و طبیعت‌گردان است که خوشبختانه گروه‌های امداد درعینِ حضور جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر که برای تفریح آمده بودند، توانستند جان حدود 50 تا 60 نفر را نجات دهند.

نامی با اشاره به پیشینه‌ی‌ سیل در این منطقه گفت: در آن موقعیت مکانی طی سالهای 1365 و 1388 سیل‌های وسیعتری نیز رخ داده بود و تنها دو پل را تخریب کرده بودند اما چون حضور جمعیتی در کنار رودخانه‌ها نبود، تلفات جانی نداشتیم.

وی تاکید کرد: از ملت عزیز ایران خواهش می‌کنم نه تنها در کنار رودخانه‌ها با خودرو نروند بلکه به پیامهای هشدار توجه کنند و این پیام‌ها را جدی بگیرند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز