تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

به داد هورالعظیم برسید؛ دود و آتش نفس مردم را برید

آستانه تحمل مردم نیز به سر آمده است، بیکاری، خشکسالی، ریزگردها و اخیراً دود ناشی از سوختن هور العظیم مهمان همیشگی هویزه هستند.
کد خبر: ۴۳۶۸۵

دود و آلودگی هوا ناشی از آتش‌سوزی هورالعظیم طی چند هفته گذشته سبب گلایه مردم هویزه شده است.

آتش سوزی مداوم نیزارهای تالاب هور العظیم ناشی از بی آبی، بلای جان مردم شده که متاسفانه هیچ ارگان یا نهادی نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده است. سالی که گذشت بر «هور» سخت گذشت؛ بخش ایرانی تسلیم خشکسالی شد و بخش عراقی‌ آتش به جانش افتاد. ایران هرقدر تلاش در خاموش‌کردن آتش می‌کند دوباره از جایی دیگر آتش زبانه می‌کشد. از شما رسانه ملی خواهش می کنیم با تهیه گزارشی و رساندن صدای ما به گوش مسئولان به داد مردم این منطقه برسید.

این نامه علی شرفی، عضو شورای شهر هویزه که خودشون تو فضای مجازی منعکس کردن میگن نماینده جوابگو نیستن!!

*جناب آقای ساعدی نماینده محترم مردم شریف دشت آزادگان وهویزه در مجلس شورای اسلامی*

با سلام واحترام

گویند آنچه که عیان است بیان آن ضروروت ندارد اما من باب تذکیر بگذارید این مشهودات را بسمع ونظرتان برسانم.

مستحضرید که هویزه دار المشاکل وحُلبه بلایاهای طبیعی وغیر طبیعی شده است.

یک روز سیل ویرانگر معیشت ومسکن مردم ما را به دل هور بُرد و باز روزی خشکسالی وعطش زراعت ودام ها را تلف نمود صبر نمودیم وخویشتنداری کردیم و فرصت سوء استفاده را از دشمنان نظام وانقلاب گرفتیم.
مضاف بر بیکاری جوانان که ناشی از تبعیض وعدم رعایت ضروریات و اولویتها هاست مشکلی بزرگتر سراغمان آمد ریز گرد و دود که هردو عامل انسانی اند وطبیعت در آن دخلی نداشتند وخود انسان وبالاخص مسئولین کشوری عامل اصلی تغییر اکو سیستم طبیعت هستند وتحمل این دو حقیقتاً برابر با مرگ انسان هاست.


اگر بروید و آمار مراجعه کنندگان بیماری های تنفسی را از مراکز درمانی بگیرید به عمق فاجعه پی خواهید بُرد.


آقای ساعدی، تعیین داخلی یا خارجی بودن منشاء این دود مشکل شهروندان را حل نمی کند.

دست مسئولان محلی از وزارت خانه های خارجه-نیرو-سازمان محیط زیست وستاد مدیریت بحُران کوتاه است اما حضرتعالی این توان وامکان را دارید که آنها را ملزم به حل مشکل کنید.

آستانه تحمل مردم نیز به سر آمده است، بیکاری، خشکسالی، ریزگردها و اخیراً دود ناشی از سوختن هور العظیم مهمان همیشگی هویزه هستند.

استدعا می شود بعنوان وکیل مردم در پایتخت این موضوعات را مورد پیگیری قرار دهید و افکارعموم را از نتیجه اقدامات ونتایج محسوس وملموس مطلع نمائید.

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز