تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
مدیر برنامه اقوام جشنواره تابستان کیش:

گروه‌های هنری 6 روز در بلاتکلیفی

مدیر برنامه اقوام جشنواره تابستان کیش با ابراز نگرانی از تعلیقِ جشنواره‌ی تابستانی کیش گفت: گروه‌های هنری اقوام شش روز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
کد خبر: ۴۳۶۹۱

گروه‌های هنری ۵ روز در بلاتکلیفی

  مهدی فلاحتی مروست، مدیر برنامه اقوام جشنواره تابستان کیش در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار معاصر گفت: بعد از همه‌گیری کرونا، امسال اولین سالی بود که جشنواره تابستانه کیش قرار بود برگزار شود.

فلاحتی مروست افزود: رویدادها با هدف جذب گردشگر انجام می‌شوند. جشنواره اصولا برای زمان‌هایی است که گردشگران کمتری به هر دلیلی به لوکیشن مورد نظر می‌روند و با این رویدادها باعث می‌شویم مردم بیشتر ترقیب شوند که به جزیره سفر کنند. این یک تخصص است که ما در آن خبره هستیم.

برای مثال جنگ شبانه در هر نقطه کشور وجود دارد یا جشنواره جزیره فوتبال تنها هزینه هنگفت طراحی سالن شده است که بازدید کننده‌ها و دست اندرکاران این برنامه با هم برابری داشتند یا شعار جشنواره تخفیف‌های جذاب و جوایز متنوع که تنها یک جایزه در طول هفته بود یا تخفیف که با هزینه پرواز و اقامت هزینه‌ای چند برابری از سرزمین اصلی را خواهد داشت. تمام این هزینه‌ها چه از تبلیغات چه از نوع برنامه.ها مشخصا هیچ تخصصی بابت جذب توریست در آنها دیده نمی‌شود.

وی توضیح داد: بی.برنامگی دست اندرکاران نیز تاثیر به سزایی در روند این برنامه داشت. در ابتدا طبق خبرها جشنواره تابستانه قرار بود از ۲۸ خرداد تا ۶ مرداد ماه به نامِ "جشنواره ۴۰ روزه تابستانه‌ی جزیره کیش" برگزار شود اما برنامه تغییر و به 22 تیر لغایت 5 مرداد ماه تبدیل شد در این مدت تیم 42 نفره ما منتظر تصمیمات نهایی شده بود.

گروه‌های هنری ۵ روز در بلاتکلیفی

مدیر برنامه اقوام جشنواره تابستان کیش با بیان اینکه مجوزهایمان را پس از چندین بار رد و تایید توانستیم دریافت کنیم افزود: ما مجوزمان را از حوزه‌های مختلف بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی، فرودگاه و ... گرفتیم و هیچ مشکلی از بابت مجوز نداریم. جشنواره‌ی ما شامل رویدادهای دورهمی پیش آهنگی، دورهمی طبیعت‌گردها در ماه کامل، جایزه گنج جزیره و جایزه گنج دریا را طوری برنامه ریزی کردیم که هر رویداد سه روزه باشد تا گردشگر بتواند در باقی زمان‌ها از امکانات دیگر جزیره برخوردار شود. گروه موزیک اقوام نیز در ورودی و بازارها به صورت کاملا حرفه‌ای و برنامه ریزی شده به استقبال میهمانان میرفتند.

وی گفت: دورهمی مردادماهی‌ها را نیز داشتیم و قرار بود بازیگران متولد مردادماه را دورهم جمع کنیم تا این رویداد به صورت ماهیانه و ثابت در جزیره باقی بماند. برای برنامه‌هایمان تبلیغات گسترده می‌کنیم و مردم ثبت نام می‌ کردند و وقتی بلیت هواپیما نباشد مجبوریم همه‌ی پول بلیت‌ها را به مردم برگردانیم و عملا تنها هزینه 42 نفر گروه موزیک و رقص و تئاتر اقوام بدون بازگشت است. این هزینه تا کنون حدود دومیلیارد است.

گروه‌های هنری ۵ روز در بلاتکلیفی

فلاحتی مروست یاداور شد: مسئولان مرتب می‌گفتند ما پروازها را افزایش می‌دهیم و قول و وعده می‌دادند. در نهایت آقای کشاورز گفت که ما می‌توانیم با سوگواره به جای جشنواره گردشگر به جزیره دعوت کنیم. بعد از آن، کیش‌ایر ۷۰ پرواز را در یک روز تعطیل کردند. سپس گفتند منظورشان این است که از ۸ مرداد به بعد سوگواره داریم و مشکلی با جشنواره نداریم.

وی یاداور شد: مجدد رفتیم برای اجرا و گفتند پرواز نداریم و همه‌ی پروازها کنسل شدند تا اینکه کیش خلوت شد و کسبه و ... مقابل سازمان منطقه آزاد کیش تجمع کردند.

گروه‌های هنری ۵ روز در بلاتکلیفی

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کیشوند
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
امسال واقعا جزیره خلوت بود وکار غرفه داران کساد وبار سنگین هزینه های جزیره واقعا بر روی شانه مردم کیش سنگینی میکند وکمر مردم کیش که فقط چشمشان به مسافر هست شکسته است
خواهش میکنیم مسولان به این وصعیت رسیدگی کنند

آخرین اخبار روز