تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱

نصرالله: دشمن صهیونیستی جرأت هیچگونه اقدامی علیه لبنان ندارد

نتیجه انتخابات اخیر لبنان امید آمریکایی ها را ناامید کرد و نیروی مقاومت کرسی های خود را در پارلمان همچنان حفظ کرد.
کد خبر: ۴۳۷۰۲

نصرالله: دشمن صهیونیستی جرأت هیچگونه اقدامی علیه لبنان ندارد

به نقل از ایرنا؛ دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که اگر لبنان به حق خود درباره بهره برداری از منابع و ثروت هایش نرسید، رژیم صهیونیستی هم نخواهد توانست نفتی استخراج کند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار سالیانه عاشورایی سالانه با شماری از خطیبان و مرثیه سرایان تاکید کرد که مقاومت در لبنان "به لحظه تاریخی برای نجات لبنان پایبند است".

وی بر این معادله تاکید کرد که اگر لبنان حق خود را نگیرد، رژیم صهیونیستی نخواهد توانست نفتی (از سراسر اراضی اشغالی فلسطین) استخراج کند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد که جنگ حتمی نیست "و مطمئن نیستیم که به سمت جنگ می رویم. شاید هدف قرار گرفتن موضعی و پاسخی مناسب به آن را شاهد باشیم. این امر به پاسخ اسرائیل مرتبط است که ممکن است روند امور را به طور تدریجی به جنگ سوق دهد. اما در مقابل، ممکن هست که اسرائیل حتی بدون جنگ هم (به خواست لبنان) تن دهد."

وی افزود: "ممکن است که به سمت جنگ برویم و ممکن است نه. تمایل نداریم که جبهه ای (برای جنگ) را باز کنیم. فقط حقوق خود را می خواهیم. سقف را بالا می بریم تا آمریکا و اسرائیل تن دهند زیرا مسیر فروپاشی در لبنان ادامه دارد. اگر راهکار از نظر برخی تسلیم شدن هست، ما این امر را به هیچ وجه قبول نمی کنیم...تاکنون میانجیگر آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزها (بین لبنان و فلسطین اشغالی) پاسخ واضحی نداده است ؛ با وجود اینکه لبنان امتیازهای زیادی داده است. حداقل چیزی که لبنان می خواهد بدست نیامده است.

سید حسن نصرالله افزود: امیدواریم که یک گلوله یا موشک شلیک نکنیم و دشمن تن دهد. منتظر تحولات هستیم و برای هر چیزی آمادگی داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: از سال ۱۹۸۲ میلادی آنها در پی از بین بردن نیروی مقاومت بودند زیرا از آن زمان، نیروی مقاومت تهدیدی جدی برای اسرائیل بوده و امروز نه تنها برای این رژیم، بلکه برای کل پروژه آمریکا در منطقه تهدیدی جدی به شمار می آید. برهمین اساس در سال‌های گذشته در معرض انواع حملات و تخریبها قرار گرفته‌ایم ولی استقامت کرده‌ایم. پس از تجاوز سال ۱۳۸۵ میلادی، دشمن متوجه شد که روش جنگ، تهدیدی برای موجودیت خود اوست، بنابراین راه تحریم و محاصره را  برای درهم شکستن نیروهای مقاومت درپیش گرفت ولی ما با افزایش توانمندی و قابلیت‌های خود، به سطحی رسیده ایم که می توانیم موجودیت دشمن را تهدید کنیم و شجاعت انجام این کار را هم داریم.

وی تاکید کرد: امروز دشمن احساس ضعف می‌کند و خواهان جنگ نیست زیرا می‌داند درصورت درپیش گرفتن راه جنگ، حریف مقابل فقط حزب‌الله نخواهد بود بلکه ممکن است کل محور مقاومت را مقابل خود قرار داده و موجب نابودی خود شود. در پیش گرفتن راه جنگ برای اسرائیل گزینه ای بسیار پرخطر و پرهزینه خواهد بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما می‌توانیم با جنگ یا بدون جنگ به حقوق خود دست پیدا کنیم و اسرائیلی‌ها هم ممکن است بدون هیچ مقاومتی تسلیم شوند، این احتمال هم دارد که راه جنگ را در پیش بگیرند ولی به هر حال، ما آماده اتخاذ مواضع سخت نیز هستیم، اظهارات منتقدان نیروی مقاومت هم اهمیت چندانی ندارد. طبیعی است که با ما مخالفت کنند، آنها دشمن قدیمی ما هستند و هرگز در کنار ما نمی ایستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سخنرانی اخیر خود، خاطرنشان کرد: این سخنان منجر به تایید مذاکرات شد، نه بر هم زدن آن. نشانه های مثبتی وجود دارد و ما همچنان منتظر هستیم. اما تا به امروز دشمن صهیونیستی هیچ پاسخی نداده است. به هر حال لبنان فرصتی تاریخی و طلایی برای خروج از بحران پیش رو دارد و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، ممکن است در یکصد سال آینده هم نتوانیم برای کشورمان نفتی استخراج کنیم. ما با جلوگیری از استخراج از میدان نفتی "کاریش" به دنبال یک دستاورد اخلاقی نیستیم، بلکه می خواهیم نفت خود را استخراج کنیم، بنابراین اگر لبنان حق خود را در این میدان نفتی نگیرد، رژیم صهیونیستی هم در هیچ جایی حق استخراج نفت یا گاز را نخواهد داشت. اگر ۷ ماه پیش تهدیداتمان را علنی می‌کردیم، تاثیر امروز را نداشت. نیاز امروز اروپا به نفت و گاز اهمیت شرایط را مضاعف می کند زیرا در غیر این صورت، آنها با وضعیتی فاجعه بار مواجه بوده و ناگزیر به کُرنش در مقابل روسیه خواهند بود.

سید حسن نصرالله گفت: کسانی که ما را به تبعیت از ایران متهم می کنند هم از حامیان و حامیان منطقه ای و بین المللی خود پیروی می کنند، ما روابط خود را با قدرتهای خارجی، سوریه، ایران و دیگران داریم و در این روابط، خود تصمیم گیر هستیم و می توانیم از روابط خارجی خود برای خدمت به منافع ملی لبنان بهره گیری کنیم حال آیا شما می توانید روابط خود را با حامیان آمریکایی، فرانسوی و دیگران در همین راستا به کار گیرید؟"

وی تاکید کرد : اکنون و پیش از این هم پیشنهادهایی به ما ارائه شد که بوی تسلیم می دهد. آمریکا از ما می‌خواهد تسلیم شویم و ذلت را بپذیریم و سلاحهای خود را تحویل دهیم و اسراییل را به رسمیت بشناسیم و اسکان دادن دائمی شهروندان سوری و فلسطینی (در خارج از سرزمین فلسطین) و غارت منابع و ثروت‌ها (از سوی آمریکا) را بپذیریم. تنها مانع پیش روی آنها در این مسیر ، نیروی مقاومت و متحدانش هستند. به همین دلیل، سه سال است که تمام تلاش خود را روی جداسازی مقاومت از بقیه گروهها و محیط جغرافیایی خود گذاشته و از هیچ کاری در این راه فروگذار نکرده اند. تحولات سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون خودبخود نبوده و ما اطلاعاتی در مورد اتاق های فکر گرداننده این تحولات و افزایش تنش داریم. آنها به تلویزیون ها و Ngo ها پول دادند تا با به راه اندازی یک اعتراض اجتماعی بزرگ، حزب الله را مسئول وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم معرفی کنند، ولی در این قمار هم شکست خوردند و به رغم همه تحریف ها و اتهامات و محاصره، نتیجه انتخابات اخیر لبنان امید آمریکایی ها را ناامید کرد و نیروی مقاومت کرسی های خود را در پارلمان همچنان حفظ کرد.  امروز در شرایطی کاملا متفاوت با گذشته قرار داریم و هیچ کس نمی تواند به مقاومت ضربه بزند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز