تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

هشدار؛ وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری

سامانه بارشی موسوم به مانسونی که از سمت اقیانوس هند وارد کشور شده است، عصر پنج‌شنبه وارد استان می‌شود.
کد خبر: ۴۳۷۱۱

هشدار؛  وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری

به نقل از ایسنا، سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سامانه بارشی سیل‌آسا عصر پنج‌شنبه وارد استان می‌شود، گفت: این سامانه بارشی تا روز شنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

خسرو کیانی  با اشاره به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران مبنی بر وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی، اعضای ستاد مدیریت بحران و فرمانداران در آماده‌باش کامل هستند.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سامانه بارشی موسوم به مانسونی که از سمت اقیانوس هند وارد کشور شده است، عصر پنج‌شنبه وارد استان می‌شود، گفت: این سامانه بارشی تا روز شنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود و فعالیت آن در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان بیش‌تر از سایر مناطق است.

وی ادامه داد: هشدارهای لازم به عشایر داده شده است که در طول مدت فعالیت سامانه بارشی در خط القعر دره‌ها و نزدیکی مسیل‌ها اسکان پیدا نکنند، همچنین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کیانی با اشاره به اینکه ساکنان در مناطق مسکونی حاشیه رودخانه‌ها و کوهپایه‌ها باید مراقبت لازم را در خصوص بارندگی‌های سیل‌آسا داشته باشند، عنوان کرد: مسافران و گردشگران نیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کشاورزان نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی خود اقدام کنند، بیان کرد: باتوجه به اینکه این سامانه بارشی همراه با وزش باد شدید، گرد و غبار و تگرگ است، گلخانه‌داران و تولیدکنندگان مراقب لازم را برای جلوگیری از آسیب به سازه‌های خود داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به وزش باد شدید امکان شکستن شاخه درختان و آسیب به آن‌ها وجود دارد، افراد از نشستن و پارک خودرو در زیر درختان خودداری کنند.

کیانی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در سامانه بارشی چشمگیر نیست، توضیح داد: اما باتوجه به اینکه این بارش‌ها در فصل تابستان رخ می‌دهد و ضریب نفوذپذیری خاک پایین است، بارش‌ها جاری خواهد شد، زیرا بارش‌ها عموما رگباری و نقطه‌ای است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز