تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

سقوط دلار

در جا‌های دیگر، ارز‌های دیجیتال به سود هفته گذشته بازگشتند. بیت‌کوین به ۲۱هزار و ۱۰۰ دلار رسید که پایین‌ترین سطح آن از ۱۸ جولای است.
کد خبر: ۴۳۷۲۴

سقوط دلار جهانی

به نقل از ایسنا، درحالی که معامله‌گران همچنان منتظر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا بودند و به این موضوع فکر می‌کنند که آیا نشانه‌هایی از کند شدن رشد اقتصاد ممکن است باعث شود که تمرکز فدرال رزرو بر تورم تغییر کند، ارزش دلار درست زیر اوج‌های چند دهه اخیر باقی ماند.

 یورو ۰.۲۱ درصد افزایش یافت و به ۱.۰۲۴۰ دلار رسید و ین نیز در ۱۳۶.۴۳ در هر دلار ثابت ماند.

فدرال رزرو روز چهارشنبه جلسه دو روزه خود را به پایان می‌رساند. معامله‌گران انتظارات را کاهش داده‌اند، زیرا بازار‌ها تلاش می‌کنند که دریابند، آیا سیاست‌گذاران ممکن است تلاش‌های مبارزه با تورم را در بحبوحه نشانه‌هایی که اقتصاد شروع به کند شدن کرده است متوقف کنند یا خیر.

قیمت معاملات آتی به افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره با ریسک ۱۰ درصدی ۱۰۰ واحد اشاره دارد.

شاخص دلار آمریکا اندکی پایین‌تر در ۱۰۶.۲۷۰ بود، اما نه چندان دور از بالاترین سطح ۲۰ ساله ۱۰۹.۲۹۰ در اواسط جولای، زیرا دلار آمریکا از انتظارات افزایش نرخ ایالات‌متحده به عنوان یک شرط مطمئن در کاهش رشد جهانی قدرت می‌گیرد.

دلار استرالیا و نیوزیلند افزایش اندکی داشتند. در حالی که معامله‌گران منتظر انتشار داده‌های تورمی در روز چهارشنبه هستند، دلار استرالیا به بالاترین سطح یک ماهه ۰.۶۹۸۴ رسید و آخرین بار در ۰.۶۹۷۰ دلار معامله شد.

قیمت‌های مصرف‌کننده ۶.۲ درصد افزایش یافته که سریع‌ترین سرعت در بیش از سه دهه گذشته است.

تحلیلگران بانک ANZ استرالیا می‌گویند: «ممکن است بر اساس داده‌ها، روند صعودی جزئی برای استرالیا وجود داشته باشد».

آنان گفتند: افزایش ۵۰ واحدی در هفته آینده از طرف بانک مرکزی استرالیا (RBA) فقط یک نتیجه قطعی خواهد بود و خطر اصلی افزایش بزرگتر است، اما با توجه به اینکه بانک مرکزی استرالیا در جلسات ماهانه خود انعطاف بیشتری نشان می‌دهد، این افزایش به یک عدد شاخص قیمت مصرف‌کننده بسیار بسیار بالا نیاز دارد.

افزایش ۵۰ واحدی نیز به عنوان محتمل‌ترین حرکت بانک مرکزی انگلیس در هفته آینده دیده می‌شود، هرچند که به سختی از استرلینگ حمایت می‌کند. پوند در روز سه‌شنبه با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۲۰۷۵ دلار رسید.

در جا‌های دیگر، ارز‌های دیجیتال به سود هفته گذشته بازگشتند. بیت‌کوین به ۲۱هزار و ۱۰۰ دلار رسید که پایین‌ترین سطح آن از ۱۸ جولای است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز