تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

لاین شهر رؤیایی بن سلمان

شهر لاین دارای مدرسه، مراکز درمانی، فضای سبز، حمل و نقل عمومی پر سرعت و پوشش نسل ۵جی و ۶جی اینترنت خواهد بود. هوش مصنوعی نیز از ارکان اصلی این شهر است.
کد خبر: ۴۳۷۳۱

لاین شهر رؤیایی بن سلمان

به نقل از فارس؛ ولی‌عهد سعودی طراحی‌های ویژه ساخت شهری مدرن و هوشمند به نام «لاین» در قالب ابرپروژه موسوم به «نئوم» را تشریح کرد.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در خصوص طراحی‌های ویژه ساخت شهری مدرن و هوشمند به نام «لاین» (THE LINE)  در شمال غرب عربستان و درون ابرپروژه «نئوم» توضیحاتی داد.

بر اساس گزارش «العربیه»، وی گفت، این طراحی‌های استثنائی، ساخت شهری طبقاتی را نشان می‌دهد؛ این شهر دارای قطار مافوق سریع است که دو طرف شهر را در عرض بیست دقیقه طی می‌کند. سطوح شیشه‌ای در دو طرف شهر همچون آینه‌های بازتابنده‌ای عمل خواهند کرد که اجازه ادغام شهر با طبیعت را خواهد داد.

بن سلمان ادامه داد، لاین بر اساس آخرین و جدیدترین فناوری‌های ساخت و ساز و با کمک معماران و مهندسان مشهور جهانی بنا خواهد شد. طراحی فضاهای داخلی امکان خلق تجربه‌های غیرعادی را می‎دهد. همچنین ساخت و ساز به شکل طبقات عمومی به مردم این امکان را می‎دهد که در سه جهت حرکت کنند.

وی تأکید کرد، لاین رویکرد جدیدی را برای طراحی شهرها بر اساس مفهوم جاذبه صفر ارائه می‌دهد و مکانی برای رؤیاپردازان فردایی بهتر خواهد بود. این شهر نشان دهنده تعهد عربستان سعودی برای ارائه یک پروژه به تمام جهان است؛ نئوم شامل گروهی از درخشانترین ذهن‌های جهان در مهندسی معماری و ساخت و ساز است.

در ادامه این گزارش آمده، طرح‌های شهر لاین بازتابی از این موضوع است که جوامع بشری آینده در محیطی خالی از خیابان، خودرو و گازهای گلخانه‌ای چگونه خواهند بود. این شهر ۹۵ درصد از مساحت اختصاص داده شده به نئوم را اشغال می‌کند و صد در صد متکی به انرژی‌های تجدیدپذیر است تا سلامتی انسان و رفاه او به جای حمل و نقل و زیرساخت در اولویت باشد.

بر اساس این گزارش، طول شهر لاین ۱۷۰ کیلومتر است اما عرض آن فقط ۲۰۰ متر و ارتفاع آن ۵۰۰ متر از سطح دریا خواهد بود. این شهر در مساحتی حدودا ۳۴ کیلومتری مربعی  قرار است ۹ میلیون نفر را در خود جای دهد که امری بی‌سابقه با شهرهایی در این مساحت است. در شهر لاین همه می‌توانند در عرض ۵ دقیقه به خدماتی که خواهان آن هستند دست پیدا کنند.

طبق بیانیه هیأت مدیره ابر پروژه نئوم، شهر لاین دارای مدرسه، مراکز درمانی، فضای سبز، حمل و نقل عمومی پر سرعت و پوشش نسل ۵جی و ۶جی اینترنت خواهد بود. هوش مصنوعی نیز از ارکان اصلی این شهر است.

هزینه ساخت شهر «نئوم» ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. قرار است شرکت‌های فرانسوی در جریان این پروژه به ساخت ۱۰۰۰ کیلومتری جاده خورشیدی مبادرت ورزند؛ شرکت‌های انگلیسی نیز به تولید انرژی برق از باد و همچنین ساخت کشتی‌های گردشگری «کروز» و شرکت‌های هلندی نیز با ساخت پل‌های کاملا مدرن و پیشرفته ساختمان‌های بزرگ و بلند را به یکدیگر متصل کنند 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز