تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

تشکیل پرونده قضایی در خصوص خشک شدن درختان خیابان ولی‌عصر

پس از تشکیل پرونده قضایی، بلافاصله موضوع جهت بررسی دقیق به کارشناس مربوطه ارجاع شد.
کد خبر: ۴۳۷۳۲

تشکیل پرونده قضایی در خصوص خشک شدن درختان خیابان ولی‌عصر

به نقل از ایرنا؛ دادستان تهران در پی دستور اخیر رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت خشک شدن درختان خیابان ولی‌عصر(عج)، خبر داد.

در پی دستور اخیر رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران در خصوص بررسی علت خشک شدن چند اصله از درختان خیابان ولی‌عصر(عج)، علی صالحی از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت خشک شدن درختان خیابانولی‌عصر(عج)، خبر داد و گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی، در این رابطه پرونده‌ قضایی در دادسرای ناحیه یک تهران تشکیل شد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی، بلافاصله موضوع جهت بررسی دقیق به کارشناس مربوطه ارجاع شد.

وی تصریح کرد: دستورات لازم برای تسریع در رسیدگی پرونده و دریافت نظرات کارشناسی و مشخص شدن علت‌ به‌وجود آمدن حوادث مذکور برای درختان صادر و با عوامل و مرتکبان واقعه برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

 پیش از این علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران درپی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر خشک شدن هم‌زمان تعدادی اصله درخت در خیابان ولی‌عصر(عج)به دادستان تهران ماموریت داده بود تا ضمن تشکیل کارگروهی تخصصی، علل وقوع این حادثه را احصاء و در صورت احراز وقوع تخلف و یا جرم اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزارش که محیط زیست شهری از مصادیق حقوق عامه محسوب می‌شود، گفت: از آن‌جا حفظ حقوق عامه یکی از ماموریت‌های دستگاه قضایی محسوب می‌شود، در صورت احراز تعدی به حقوق عمومی جامعه با جدیت برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز