تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

مدیرکل فرهنگ استان خوزستان: آمار مخاطبان سینما در خوزستان قابل قبول نیست

جشنواره استان خوزستان با محوریت موضوع آسیب‌های اجتماعی در مهر ماه سال جاری در سه بخش مسابقه اصلی، آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های که در حاشیه جشنواره هستند اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۷۴۵

مدیرکل فرهنگ استان خوزستان: آمار مخاطبان سینما در خوزستان قابل قبول نیست

به نقل از ایسنا؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره فیلم کوتاه استان خوزستان با بیان اینکه سینمای خوزستان حوزه‌ فعال و پویایی است گفت: متاسفانه آمار مخاطبان سینما در این استان قابل قبول نیست و با تعداد سالن‌های سینمای استان مطابقت ندارد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج با بیان اینکه رسالت و هدف اصلی اهالی سینما در خوزستان ارتقای سطح آگاهی، سطح کیفی و رسیدن به سینمای ملی است خاطرنشان کرد: شناخت و معرفی معضلات اجتماعی در جهت ارایه راهکار و بهبود مشکلات فرهنگی راهکاری اساسی و موثر است.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای سرمایه‌های فرهنگی استان خوزستان در آینده نزدیک در مسجدسلیمان، هفتکل، اندیمشک و اهواز به افتتاح پروژه‌های بزرگ فرهنگی خواهیم پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با اینکه ۲۲ سالن سینما در استان خوزستان وجود دارد ولی متاسفانه آمار مخاطبان سینما در این استان آمار قابل قبول و خوبی نیست.

او در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه سینما به راه‌اندازی خانه هنرمندان با شش هزارمتر برای هنرمندان سینمای جوان، آموزش هنر رایگان به جوانان علاقه‌مند به سینما، ساخت فیلم رایان در بخش خصوصی، فیلم ماهیان سرخ و... اشاره کرد و گفت: خلق این آثار فرصتی را فراهم کرده تا بتوانیم با زبان هنر از جوانانی که جان خود را برای این خاک فدا کردنده‌اند تقدیر کنیم.

کلاه‌کج با اشاره به ظرفیت بالای استان خوزستان در حوزه فیلمسازی در سطح کشور یادآور شد: خوزستان در کنار اینکه مهد ایثار، شهادت و دفاع مقدس است مهد تربیت هنرمندان بی‌نظیری است که همواره برای کشور افتخارآفرین بوده‌اند.

همچنین مهدی کیخایی، مسؤول انجمن سینمای جوانان، اظهار کرد: استان خوزستان پیشینه سینمایی عظیمی دارد که در بیان نمی‌گنجد و این ثروت صرفا منحصر به نفت و گاز و منابع محدود نیست بلکه ثروت اصلی این استان سرمایه‌های فرهنگی آن است که در حال حاضر نیاز مبرم به حمایت، همدلی و همراهی توسط مسؤولان فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی استان خوزستان متفاوت از استان‌های دیگر است یادآور شد: استان خوزستان به عنوان استانی که بودجه اصلی تمام کشور را تامین می‌کند با پیشینه غنی فرهنگی که دارد لازم است که در حوزه سینما به آن اهمیت و توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم در آینده شاهد درخشش و شکوفایی هر چه بیشتر سینمای خوزستان باشیم.

 

کیخایی اظهار کرد: جشنواره استان خوزستان با محوریت موضوع آسیب‌های اجتماعی در مهر ماه سال جاری در سه بخش مسابقه اصلی، آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های که در حاشیه جشنواره هستند اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه فیلم‌هایی در حوزه داستان و انیمیشن تولید و منتشر خواهند شد و این آثار با مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قابلیت حضور و نمایش در این جشنواره را خواهند داشت.

دبیر هفتمین جشنواره استان خوزستان خاطرنشان کرد: نکته حایز اهمیت در این جشنواره که آن را نسبت به جشنواره‌های گذشته متمایز کرده این است که آثار ارسالی مختص فیلمسازان خوزستانی است و همه آثار ارسالی حتی اگر توسط هنرمندان شهرهای دیگر ارسال شوند ساخته شده در استان خوزستان هستند.

کیخایی گفت: این جشنواره به دلیل اینکه ویترین سینمای کشور محسوب می‌شود تنها نقطه امید و عطف برای رقم خوردن اتفاقات بزرگ در حوزه سینما است و نیاز به حمایت‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز