تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

توضیحات عضو شورای شهر تهران درمورد اصلاح ۹۸ سنگ قبر

از خانواده‌های این متوفیان خواسته شد تا نسبت به تغییر تصویر مکشوفه و غیرمحجبه نصب شده، اقدام کنند .
کد خبر: ۴۳۷۶۸

توضیحات عضو شورای شهر تهران درمورد اصلاح ۹۸ سنگ قبر

به نقل از ایسنا، عضو شورای شهر تهران در مورد اقدام سازمان بهشت زهرا(س) برای اصلاح ۹۸ سنگ قبر توضیحاتی ارائه کرد.

ناصر امانی در مورد اصلاح ۹۸ سنگ قبر با تاکید بر اینکه موضوع را مدیرعامل سازمان بهشت زهرا پیگیری کرده است، اظهار کرد: بهشت زهرا قراردادی با خانواده متوفیان دارد که بند اول این قرارداد تاکید دارد که هرگونه نصب تصاویر به ویژه تصویر بانوان غیرمحجبه ممنوع است و خانواده متوفی در این قرارداد متعهد به عمل به این بند می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از خانواده‌های متوفیان علی‌رغم تعهد ارائه شده در قراردادشان، این بند را رعایت ‌نکرده‌اند، گفت: در چنین مواردی مسولان سازمان بهشت زهرا خانواده‌های این متوفیان را خواسته‌اند و به آنها متذکر شده‌اند که طبق قرارداد منعقده، اجازه نصب چنین تصاویر غیرمحجبه و مکشوفه ای از متوفیان را نداشته‌اند.

وی ادامه داد: لذا از خانواده‌های این متوفیان خواسته شد تا نسبت به تغییر تصویر مکشوفه و غیرمحجبه نصب شده، اقدام کنند که چیزی در حدود ۹۰ خانواده با رضایت کامل اقدام به تغییر سنگ قبر متوفی خود کردند.

امانی در پاسخ به این سوال که چه موضوعی باعث شد تا سازمان بهشت زهرا دست به چنین اقدامی بزند، گفت: بر اساس اعلام مدیرعامل بهشت زهرا، اخیرا بسیاری از خانواده‌هایی که برای خاکسپاری عزیزانشان و یا زیارت اهل قبور به بهشت زهرا تردد داشتند بارها پیام داده‌اند که چرا باید شاهد چنین تصاویری باشند که در شأن یک آرامستان اسلامی نیست؟ لذا آنها نیز نسبت به موضوع حساس شده‌اند و در بررسی‌ها مشخص می‌شود که متاسفانه چنین اتفاقاتی رخ داده و تا پیش از این نظارت کافی بر این موارد وجود نداشته است.

وی این موضوع را یک‌ پیگیری برای پاسخ به مطالبات مردم و خانواده‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: پیگیری‌ها برای اصلاح این وضعیت وجود دارد و ان‌شاءالله سازمان بهشت زهرا با دعوت از خانواده‌های تمام متوفیانی که اقدام به نصب تصاویر مکشوفه و غیرمحجبه کرده‌اند، از آنها درخواست تغییر سنگ قبر متوفیانشان را خواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز