تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

سازمان جهانی بهداشت: مشاهده ۱۸۰۰۰ مورد آبله میمونی در سطح جهان

ریموین می‌گوید زنگ هشدار در آفریقا به صدا درآمده است، اما ما همچنان آن را نادیده می‌گیریم. اکنون زمان آن است که کاری انجام دهیم.
کد خبر: ۴۳۸۰۹

سازمان جهانی بهداشت: مشاهده ۱۸۰۰۰ مورد آبله میمونی در سطح جهان

به نقل از صداوسیما؛ مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تا به امروز ۱۸۰۰۰ مورد آبله میمونی در سطح جهان از ۷۸ کشور گزارش شده است که بیشتر موارد در اروپا هستند.

مشاهده ۱۸۰۰۰ مورد آبله میمونی در سطح جهانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تا به امروز ۱۸۰۰۰ مورد آبله میمونی در سطح جهان از ۷۸ کشور گزارش شده است که بیشتر موارد در اروپا هستند.

کارشناسانی که به سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمونی مشاوره می‌دهند، می‌گویند زمان برای متوقف ساختن گسترش این بیماری رو به اتمام است و با توجه به اینکه شمار مبتلایان هر دو هفته دو برابر می‌شود این نگرانی وجود دارد که این همه گیری طی چند ماه به اوج برسد.

سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است تا دوم اوت شاهد ۲۷ هزار مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی در ۸۸ کشور باشیم که این تعداد بسیار بیشتر از ۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد ابتلای گزارش شده در نزدیک به ۷۰ کشور در آخرین شمارش مبتلایان به این بیماری است.

" آن ریموین " استاد بیماری‌های واگیر در دانشگاه کالیفرنیا و عضو کمیته کارشناسی سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمونی می‌گوید بدیهی است که زمان برای مهار این بیماری رو به اتمام است.

این کمیته هفته گذشته برای تصمیم گیری درباره اعلام شیوع این بیماری به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی که بالاترین سطح هشدار سازمان بهداشت جهانی است نشست برگزار کرد.

شمار قابل توجهی از اعضای این کمیته با چنین اقدامی مخالفت کردند و تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در اقدامی بی سابقه، این شرایط را اضطراری اعلام کرد.

کارشناسان بخش بهداشت و درمان می‌گویند به دنبال چنین اعلامیه‌ای، باید اقداماتی فوری همچون افزایش میزان واکسیناسیون، آزمایشات و قرنطینه مبتلایان صورت گیرد.

جیمی ویتروت استاد دانشکده بهداشت و پزشکی لندن می‌گوید پیش بینی می‌شود شمار مبتلایان دستکم برای چهار تا شش ماه آینده یا تا زمانیکه آن‌ها که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند واکسینه شوند افزایش یابد.

بیماری آبله میمونی به طور کلی موجب بروز علائم خفیف تا متوسطی همچون تب، خستگی و ضایعات دردناک پوستی می‌شود که در عرض چند هفته از بین می‌رود. در همه گیری کنونی این بیماری پنج نفر جان خود را از دست داده اند که همگی از آفریقا هستند.

فرای آفریقا، بیماری آبله میمونی عمدتا در میان مردان همجنسگرا شیوع پیدا می‌کند و این امر موجب شده است تا کلینیک‌های فعال در زمینه سلامت جنسی برای پذیرش مبتلایان آماده باشند.

دانشمندان می‌گویند در حالیکه بیماری ابله میمونی موجب مرگ شمار زیادی در جهان نخواهد شد، اما شیوع آن در میان جوامع همچنان خبر ناخوشایندی است.

ریموین می‌گوید زنگ هشدار در آفریقا به صدا درآمده است، اما ما همچنان آن را نادیده می‌گیریم. اکنون زمان آن است که کاری انجام دهیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز