تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

تداوم و گسترش رگبارهای موسمی در ۲۷ استان

همچنین عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، نیز از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.
کد خبر: ۴۳۸۴۹

تداوم و گسترش رگبارهای موسمی در ۲۷ استان

به نقل از فارس؛ سازمان هواشناسی کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از تداوم و گسترش رگبارهای موسمی و فعالیت سامانه بارشی در ۲۷ استان کشور خبر داد.

تداوم و گسترش رگبارهای موسمی در ۲۷ استان/ مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سازمان هواشناسی کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از تداوم و گسترش رگبارهای موسمی و فعالیت سامانه بارشی خبر داد.

در این اطلاعیه زمان شروع رگبارهای موسمی پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ و زمان پایان آن یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ اعلام شده است.

همچنین نوع مخاطره در این اطلاعیه، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد تگرگ، خیزش گردو خاک در مناطق مستعد، اعلام شده است.

بر این اساس در روز پنج‌شنبه، استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، مرکزی، هرمزگان، شمال شرق کردستان، شمال خراسان رضوی درگیر رگبارهای موسمی می‌شوند.

همچنین این سامانه در روز جمعه، استان‌های سیستان و بلوچستان، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان، بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، شمال و شرق کردستان، شرق لرستان، را دربرخواهد گرفت.

روز شنبه نیز استان‌های کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، غرب یزد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مازندران، ارتفاعات و دامنه در گلستان، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، تهران، البرز، ارتفاعات سمنان، با این سامانه درگیر خواهند بود.

همچنین روز یک‌شنبه هم، استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، نیمه شرقی لرستان، شرق و جنوب خوزستان، مرکزی، قم، البرز، تهران، زنجان، قزوین، شرق و شمال آذربایجان شرقی، بوشهر، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، غرب یزد، نیمه غربی اصفهان، درگیر رگبارهای موسمی می‌شوند.

بر اثر فعالیت این سامانه، جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه به مردم توصیه شده است تا از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

همچنین عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، نیز از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در پایان این اطلاعیه بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران تاکید شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز