تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

سیل به ۱۲ روستای داراب خسارت وارد کرد

هم اکنون بیش از ۳۵۰ خانوار در جنت شهر و ۱۰ خانوار در داراب اسکان اضطراری داده شده است.
کد خبر: ۴۳۸۵۴

سیل به ۱۲ روستای داراب خسارت وارد کرد

به نقل از ایرنا؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در پی بارندگی های سه روز گذشته در شهرستان داراب، سیل به یازده روستای این شهرستان خسارت وارد کرده و سبب تخلیه چهار روستا شده است.

محمود رضایی کوچی: با حضور دستگاههای چون آب؛ برق؛ گاز؛ بنیاد مسکن؛ راهداری؛ جهاد کشاورزی و منابع طبیعی جلسه مدیریت بحران در فرمانداری ویژه داراب برگزار شد و مقرر شد تا امشب تمامی خدمات آب؛ برق و گاز در روستاهای زین آباد و رمبه وصل شده تا مردم با خیال راحت به خانه های خود برگردند.

وی در خصوص جابجایی روستای کوه سفید نیز گفت: با اقدامات فوری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار جابجایی این روستا باید هر چه سریعتر انجام گرفته تا اهالی با استرس و ترس در این روستا زندگی نکنند.

معاون عمرانی استاندار فارس در خصوص شرایط بحرانی روان آبها؛ آبهای سطحی و آبگیری مناطق جنوبی شهر داراب نیز گفت: شهرداری باید کار مطالعات این پروژه مهم را هر چه سریعتر انجام داده و ما نیز به وزارت کشور ارسال می کینم تا طرح جامع آبهای سطحی و مدیریت این شهر اجرا شود.

رضایی در خصوص برآورد خسارت احتمالی نیز گفت: دستگاههای اجرایی در حال بررسی میزان خسارت وارده هستند و تلاش می شود هر چه سریعتر برآورد شده تا به سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: با مدیریت صحیح و عملیاتی ستاد مدیریت بحران شهرستان داراب و پیش بینی تمامی امکانات علی رغم بارش بیش از ۵۰ میلیمتری باران اما خسارت جانی نداشته ایم و تلاش می شود خسارات مالی مردم بررسی و اقدامات فوری در جهت پرداخت خسارات مردم انجام شود.

وی در خصوص پیش بینی های اولیه کارشناسان محلی جهت میزان خسارت وارده گفت: احتمال می دهیم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف به زیرساخت ها و مردم خسارت وارد شده باشد که باید توسط کارشناسان بیشتر بررسی شود.

فرهاد سعدی فرماندار ویژه داراب نیز گفت: با تلاش تمامی دستگاههای خدمات رسان و کمک ویژه نیروهای مردمی و بسیج در لحظات اولیه وقوع سیل اهالی از روستاها تخلیه و در مدرسه ای در بخش جنت مستقر کردیم.

مدیریت ستاد بحران شهرستان داراب افزود: هم اکنون بیش از ۳۵۰ خانوار در جنت شهر و ۱۰ خانوار در داراب اسکان اضطراری داده شده است.

فرماندار داراب در ادامه گفت:با حمایت ویژه خیرین تا ظهر پنجشنبه ۱۲۰۰ پرس غذای گرم شامل شام دیشب، صبحانه و ناهار امروز پخت شده و همچنین ۲ نانوایی در داراب و جنت شهر اقدام به پخت نان نذری کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

روستای زین آباد در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز داراب و شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری از مرکز استان فارس واقع شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز