تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

کدام مسیرهای کشور به دلیل بارندگی مسدود است؟

اکنون ۱۸ استان کشور درگیر سیلاب هستند، به مردم توصیه کرد که تا دهم مردادماه از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و نقاط کوهستانی خودداری کنند.
کد خبر: ۴۳۸۷۲

کدام مسیرهای کشور به دلیل بارندگی مسدود است؟

 به نقل از ایرنا، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اعلام کرد: جاده چالوس، آزاد راه تهران- شمال و همچنین بخش‌های دیگر از مسیرهای کشور به دلیل بارندگی مسدود است.

 سرهنگ احمد شیرانی روز جمعه به خبرنگاران اظهار داشت: جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال (مسیر رفت و برگشت) از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته به علت بارندگی شدید و احتمال نشست آسفالت تا اطلاع بعدی مسدود است و همچنین مسیر هراز با توجه به ادامه عملیات پاکسازی گل و لای تا اطلاع بعدی بسته شده و جاده سولقان به امامزاده داوود (ع) هم به علت ادامه پاکسازی سطح جاده مسدود شده است.

وی افزود: هم اکنون مسیرهای جایگزین جاده فیروزکوه و آزادراه قزوین رشت برای تردد به استان‌های شمالی و بالعکس باز است و جاده ترافیک روان دارد. بیشتر مسیرهای مسدود در روز گذشته بازگشایی شده و تعدادی از جاده‌های اصلی شامل شهداد-نهبندان، ریگان - ایرانشهر و زاهدان - میرجاوه کماکان مسدود است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: جاده بندر خمیر - بندرلنگه محدوده روستای کنخ تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر - دژگان - بندرلنگه انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی حاکم بر جاده‌ها نیز گفت: برخی از مسیرهای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، قم، اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، کرمان و بوشهر درگیر با وزش باد و طوفان و بارندگی است به همین منظور وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان می‌ شود و احتمال وقوع تصادفات زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد، بارندگی‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود و رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودرو جلویی در این شرایط ضروری است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور توصیه کرد: رانندگی در این شرایط نیازمند رعایت احتیاط بیشتر و آمادگی کامل در مواجهه با این شرایط است. به رانندگان خصوصاً در بخش حمل کالا و مسافر توصیه می‌کنیم در این ایام زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با احتیاط بیشتر و کاهش سرعت رانندگی نسبت به شرایط عادی مسافرت کنند و قبل سفر، از شرایط جوی طول مسیر را مطلع شوند.

همچنین پیرحسین کولیوند، با بیان اینکه اکنون ۱۸ استان کشور درگیر سیلاب هستند، به مردم توصیه کرد که تا دهم مردادماه از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و نقاط کوهستانی خودداری کنند.

استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، هرمزگان و خوزستان، استان های متأثر از سیلاب هستند و خدمات هلال احمر برای مقابله با سیلاب و کمک به هموطنان بدون وقفه در حال انجام است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بارندگی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز