تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
امام جمعه شیراز:

تیتر اول رسانه‌ها برای امام حسین باشد

رسانه ها ممکن است ملاحظاتی داشته باشند اما سایت و کانال و رسانه تیتر اولش برای امام حسین باشد.
کد خبر: ۴۳۸۸۹

تیتر اول رسانه‌ها برای امام حسین باشد

  به نقل از ایسنا، آیت‌الله دژکام با بیان اینکه افراد وقتی وارد مراسم عزا می شوید باید خود را در محضر امام زمان ببینند، گفت: باید طوری حضور قلب پیدا و احساس کنیم جلوی چشم امام زمان، سینه می‌زنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بااشاره به قرار داشتن در آستانه ایام محرم، این ماه را زمانی مناسب برای کسب معرفت و قرب الهی برای طالبان معنویت دانست.

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با بیان اینکه محرم آغاز ایام عزا و مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهادت امام حسین (ع) است، گفت: مسلما اوج معنویت و قرب به خدای متعال در قضیه عاشورا برای حضرت امام حسین (ع) پیش آمد؛ این مقامی است که امام حسین در گودال قتلگاه دارد؛ به حسب آنچه اهل ذوق گفته اند؛ جبرئیل هم همانگونه که نتوانست پرواز کند با پیامبر جایی در گودال قتلگاه هم نمی‌تواند با امام حسین (ع) باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ایام محرم، ایامی است که طالبان معنویت بر سر سفره گسترده رحمت واسعه الهی بنشینند و آنچه میخواهند از برکت مجالس امام حسین (ع) بگیرند، گفت: اگر سخنی در باب معنویت می‌گفتیم هر چه که تلاش و زحمت افراد اهل ریاضت باشد وقتی پای مقایسه با مجلس سیدالشهدا می رسد کم می آورد؛ شنیده‌اید در حالات مرحوم آیت‌الله اصفهانی که به برکت زیارت عاشورا به مقامات عالی رسیده است.

او با تاکید براینکه به تناسب دهه عاشورا و ایام محرم باید مراقبت‌هایی داشته باشیم، به یادآوری برخی از این موارد پرداخت و برگزاری باشکوه مجالس امام حسین (ع) و ابراز عشق خود در این مجالس را متذکر شد و گفت: مانند نیروهای جهادی و بسیجی و از این سنخ باشیم و در این محافل آمادگی خود برای ظهور را به امام‌ زمان (عج) نشان دهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت مشارکت پرشور همه در این مجالس، خاطرنشان کرد: سربازخانه امام زمان عزاخانه امام حسین است؛ این حرکت را با جدیت تبلیغ کنید؛ عزیزانی که در نماز جمعه هستند صرفا مستمع نیستند باید مبلغ باشند هر کس از نماز جمعه برمی گردد باید بگوید ایام عزای امام حسین است همه باید در عراخانه میدان‌داری کنیم.

او با تاکید براینکه شکوه و عظمت عزای امام حسین(ع) چشم دشمنان را کور می کند، گفت: خودشان را کشتند که جوانان را به مسیر دیگری ببرند اما درس نمی گیرند که تا اسم امام حسین برده می شوند جوانان سینه زن امام حسین هستند این عظمت برای شما تثبیت شده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه افراد وقتی وارد مراسم عزا می شوید باید خود را در محضر امام زمان ببینند، گفت: باید طوری حضور قلب پیدا و احساس کنیم جلوی چشم امام زمان، سینه می‌زنیم.

او به هییت‌های عزاداری تاکید کرد که به مداح اکتفا نکرده و منبری هم داشته باشند، گفت: قبل از مداحی خوب است که یک نفر از معارف انقلاب امام حسین (ع) مطلبی ارائه و منبری ها هم پیام های عاشورا را گوشزد کنند؛ رهبری فرمودند پدر باشید برای همه؛ این از مکتب عاشورا گرفته شده است؛ این‌ها را منبری برای دیگران بگوید پیام های اخلاقی و نهضت عاشورا را به تفصیل ذکر کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه رعایت نظم در برگزاری مراسم‌های ایام محرم اهمیت دارد و اگر بی نظمی شد و ضرری پیش امد مسلما از ثوابمان کاسته می شود، خاطرنشان کرد که محوریت حرم مطهر برای هییت های سینه زن، مسئله بسیار بزرگی است. حضور دسته جمعی داشته باشند و به حضرت احمدبن موسی عرض ادب کنند.

او به بانوان توصیه کرد که مجالس زینبی خود را تقویت کنند و افزود: در صحنه های مختلف حضور بانوان همیشه تاثیرگدار بوده است. نقش زن و نقش آفرینی بانوان و حماسه سازی بانوان در دهه محرم باید شکل بگیرد و مراسم را برگزار کنند.

امام جمعه شیراز با توصیه به رسانه‌ها که نسبت به مجالس امام حسین(ع) کم لطفی نکنند، گفت: رسانه ها ممکن است ملاحظاتی داشته باشند اما سایت و کانال و رسانه تیتر اولش برای امام حسین باشد، که عشق و محبت مردم را به امام حسین را منعکس کنند؛ این کار را در معامله با خدا انجام دهند.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز، ضمن اشاره به مناسبتهای پیش رو، ایام تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یادآور شد و این نهاد را یک تشکیلات ارزشمند و اثرگذار دانست و اهمیت تبلیغات اسلامی در حرم سوم اهل بیت را متذکر شد.

وی با اشاره به اینکه امسال را رهبری سال تولید دانش بنیان نام گذاشتند، این را از معروف ها دانست و گفت: هر چه رهبر مطالبه می کند انجام دادنش معروف است و جای تردید ندارد نکته بعد اشتغال آفرینی محسوب می‌شود

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز