تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
درخواست وزیر صمت در دیدار با وزیر راه بلاروس:

ثابت پروازهای دوطرف برای افزایش مبادلات

امکان افزایش مبادلات کنونی دو کشور وجود دارد، مذاکرات زیادی با شرکت‌های بزرگ بلاروس انجام شد که زیرساخت همه این تعاملات حمل ونقل خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۹۲۲

ثابت پروازهای دوطرف برای افزایش مبادلات

به نقل از ایرنا، وزیر صمت در دیدار با وزیر راه و ترابری بلاروس گفت: شاید در کوتاه‌مدت فعال‌سازی پروازهای مستقیم میان دو کشور امکان‌پذیر نباشد، اما می‌توان در کوتاه مدت پروازهای ترکیبی را تدبیر کرد.

 «سید رضا فاطمی امین» در ادامه برنامه سفر دو روزه خود به بلاروس در دیدار با «آورامنکو» وزیر راه و ترابری این کشور اظهار داشت: در این سفر و دیدارهایی که با وزرا و مدیران مینسک داشتیم افق های روشنی در روابط بین ایران و جمهوری بلاروس مشخص شد.

وی ادامه‌داد: امکان افزایش مبادلات کنونی دو کشور وجود دارد، مذاکرات زیادی با شرکت‌های بزرگ بلاروس انجام شد که زیرساخت همه این تعاملات حمل ونقل خواهد بود.

وزیر صمت تاکید کرد: از آنجایی که افزایش مبادلات نیازمند سفرهای مداوم تجار و بازرگانان دو ‌کشور است، نخستین نیاز آن پروازهای ثابت دوطرف است؛ براین اساس طبق توافق انجام شده با وزیر بازرگانی برنامه‌ای زمان‌بندی شده برای رسیدن به توافقات تعیین شد ک یکی از مسائل مهم مطرح شده مساله ترانزیت بود.

وی خاطرنشان‌کرد: شرکت‌های مختلف ایرانی در بلاروس در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری کرده‌اند و این حضور سرمایه گذاران در دو کشور تسهیل‌گر حوزه تجارت است.

فاطمی امین گفت: در ابتدا شاید در کوتاه مدت فعال سازی پروازهای مستقیم امکان پذیر نباشد، اما می‌توان در کوتاه مدت پروازهای ترکیبی را تدبیر کرد؛ براین اساس پیشنهادهای تخصصی درباره تسهیل مبادلات تجاری دوکشور توسط سازمان توسعه و ‌تجارت وزارت صمت به شما منتقل خواهد شد.

تقدیر از ایران برای وضع قوانین مناسب در افزایش حجم مبادلات دو کشور

وزیر راه بلاروس با بیان اینکه همکاری هایی در حوزه راه، راه آهن، پروازهای بین دوکشور و برخی توافقات از قبل در باب حمل ونقل در حال انجام است، اظهار داشت: کریدور شمال به جنوب برای دسترسی به دریا بسیار با اهمیت است در این زمینه باید توافقات با ثباتی در حوزه حمل ونقل داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امکان توسعه فرصت های موجود و افزایش ظرفیت های مشترک وجود دارد، گفت: پیشتر از طریق دریای خرز برخی محصولات صادراتی را از ایران داشتیم، اکنون هم حجم مبادلات درحال افزایش است و ‌امیدواریم این حجم از میزان کنونی گسترده تر شود.

وزیر راه و ترابری بلاروس با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای وضع قوانین مناسب و راهبردی در افزایش حجم مبادلات دو کشور، خاطرنشان‌کرد: علاقه مندیم حمل ونقل هوایی باری بین ایران و ‌بلاروس را نیز فعال کنیم.

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در روزهای ششم و هفتم مرداد ماه سال جاری در مینسک (پایتخت بلاروس) به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنایع بلاروس برگزار است.

در این اجلاس تقویت و گسترش همکاری های متقابل در زمینه همکاری های تجاری و صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی، سرمایه گذاری، زمین شناسی و منابع آبی، بهداشت و داروسازی، حمل و نقل و همکاری فیمابین اتاق های بازرگانی در دستور کار قرار دارد.

حجم فعلی تبادلات مالی میان ایران و بلاروس ۴۰ میلیون دلار است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وزارت صمت بلاروس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز